justbeccca

Biljakten

Kategori: Allmänt

Vi kommer nog inte köpa ny bil känns det som. Vi kan absolut inte komma överens om en bil. 
Jag tycker si, då tycker David så. 
Jag tycker XC70, David tycker tråkig. 
Jag tycker någon form av skåpbil, David skriker NEJ! 
Jag tycker Opel vectra, David säger åter igen tråkig. 
Jag tycker pajero sport, David säger mja men dyr i drift. 
David tycker Stagea, jag säger tvär nej(höger styrd). 
David tycker Audi quattro, jag tycker dyr i drift. 
David tycker BMW, jag säger nej. 
David tycker manuell, jag säger nej. 
David tycker om fula bilar, jag säger lika mycket nej. 

Ptja, vi kommer helt enkelt ingenstans med detta. 
Vi vet ju vad för bil vi vill ha. Men de kommer bara ut manuella på blocket och vi ska ha en autoknak. Så det suger detta... 
Audin får kämpa på ett tag till. Hade varit enkelt med att köpa en nyare Audi. Då hade vi bara kunnat flytta över alla hundgrejer utan problem. Men vi båda känner någonstans att vi inte vill ha Audi. Det är inte heller oss.. Den gula är oss, men ändå inte. 

Vi kan konstatera att det finns inga bra bilar som passar oss.. Vi borde nog ha en varsin brukis. 
Det kommer det med, när jag den dagen börjar jobba heltid efter jag är klar med studier. Så blir det en till bil, den jag vill ha. Fast just nu vill jag ha alla bilar(som jag gillar) Haha!! 
Men som det är nu, är vi inte i behov av två brukisar och då är det onödigt. 

Kan även dela med mig av Akhelas nya hobby, ni vet ju att hon tuggade sönder lite delar i BMW. Tror ni hon slutade där? 
Ne, hon började dra loss saker på audin. Eller ja först pajade hon bagageskyddet vi köpte innan nyår(sprillans nytt). Akhela spenderade någon timme i bilen och sedan var det bara skräp av skyddet... 
När hon väl hade massakerat skyddet så tog hon golvet. Ni vet det mjuka golvet under plastmattan. Dock fanns det ingen plastmatta att ta först, för den har hon redan massakerat. Så hon gick rakt på mattan på golvet istället.. Trots tuggben och leksaker. Kan meddela att matte och husse är inte nöjda med henne när hon är i bilen. Hon är faktiskt riktigt hemsk med just förstörandet i bilen. 
Hoppas bara hon växer från det. Så vi kan få ha en hel bil. Men hellre bilen än hela hemmet. 

Lite sena tankar så här och imorgon är det en ny dag. 
///Becca 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: