justbeccca

Planer 2016

Kategori: Hundar

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg så är planerna på att para Akhela 2016. 
Vi har valt hane och ska få träffa honom på stora Stockholm i december. 
Har kollat hans meriter, undersökt leden, avkommor osv och allt ser bra ut enligt mig. 
Jag själv kommer vara grymt nöjd och ärad över att få förvalta en valp den denna kombination. 
För ja, jag ska självklart behålla en tik. 
Som det ser ut nu, så kommer jag inte ta en enda kull jag själv inte vill ha en valp ifrån. 
Jag har min kennelmamma och en till weimaranerkennel bakom detta val av hane. Så jag kan med lugn meddela att jag tror på denna kombination och är väldigt nöjd :-)

Skulle ni vara intresserade av en valp och vill veta mer om pappan till kullen, skicka en kommentar. Lämna er mailadress i kommentaren så kontaktar jag er via den. 
Annars kommer information komma ut, även en kennelsida kommer göras när namnet är klart :-)

Så nu pågår kennelnamnansökan. Idag kom brevet med namnen som skickades vidare till FCI. Vårt blivande namn kommer publiceras i hundsport, vilket nr det är kommer jag inte dela med mig av här. 
Utan namnet kommer komma ut här när allt är klart. 

Utöver den planerade kullen, så kommer jag även börja studera. 
Kom in på tandsköterskautbildningen här i stan och ska läsa 1,5 år innan jag äntligen kan få ett stabilt och bra jobb. 
Jag kan se en ände på detta hoppandet, mellan jobb. 
Från och med fredag har jag 3 olika extra jobb. Det sista låter lovande för december och jag känner ett stort förtroende för dem. 
Samtidigt med detta nu läser jag en hunddagisutbildning som jag vann av Pick Up, så min hjärna är väl på högvarv kan man säga. 
Mycket böcker att läsa och jag är så segläst av mig. 



Ja lite av nutiden och framtiden ;-)
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: