justbeccca

Gräsänka sedan en timme

Kategori: Allmänt

Så är man gräsänka sedan en timme tillbaka. Hittills har vi hunnit:
- Träna 
- Dansa runt i hela lägenheten i bara underkläderna 
- kört av vägen 

Eller ne, faktiskt inte. Hundarna och jag har varit på morgon promenaden, kört världens bästa Alexandra till jobbet och hunnit prata. Hundarna har ätit frukost, röjt här hemma och nu sover dom. 
Så vi har ändå inte hunnit mycket. 
Däremot så hade vi en hare framför oss precis när vi svängde upp till oss. Så vi hade ju lika gärna kunnat köra av vägen. 
Denna gången när haren var framme så var Atos tysta. Vet inte vad som hände, han har hittills blivit helt koko när han sett en hare de senaste gångerna. Så han måste ha varit väldigt trött idag! 😂 

Idag ska vi städa här hemma. Sedan träna, ta en lagom långis. Akhela har fått två i helgen och växer ju så man får passa sig. En bra balans är viktigt! 
Åka och handla mer glukosamin, deras tar slut ikväll. Vi ska även påbörja planeringen av hundarnas schema, ska göra om nu när jag är själv på veckorna. Då har jag liksom ingen mer att anpassa mig till och ta hänsyn till här hemma. 

Hoppas även på att bli klar med en till kurs idag. Blev ju klar med en samma vecka den startade 😁

Hur blir eran vecka? 
Om någon av mina läsare har en sambo som jobbar borta på veckorna, kan ni inte kommentera hur eran träning ser ut. Lägger ni ner mest tid på veckorna, för att kunna umgås under helgerna? Eller har eran sambo eget intresse? 

///Becca 

Kommentarer

  • Josse säger:

    Det beror väl på om du vill att David ska vara engagerad i hundträningen. Kan vara svårt för honom att hantera hundarna om han inte får ta del av deras träning när han är hemma? Jag tycker att det är lätt att träna hundarna när jag är själv på veckorna men jag vill ju även att Håkan ska vara en del av deras träning också. Det är därför han har hand om hundarna så mycket när han väl är hemma;-)

    Svar: Eftersom David stör själva grundträningen, och han inte gör som han blir instruerad så kommer det gå mycket lättare nu. Sedan så kommer han få vara med. Men grunden är viktigast och han förstår inte riktigt helt själva sättet och det viktiga i det. Atos som är lärd, han kan David träna hur mycket han vill. Men Atos är inte heller lika känslig som Akhela är och Akhela är ju fortfarande bebis, så det är extra viktigt att grunden blir bra.
    Sedan tränar ju inte du och jag på samma sätt. Så det är ju inte lätt att jämföra.
    Becca

    2014-02-03 | 09:54:19
    Bloggadress: http://meejosse.blogg.se

Kommentera inlägget här: