justbeccca

Underbar början på vinter dag!

Kategori: Allmänt

Akhela hatar mig verkligen när det kommer till baddagen, som är var tredje dag. Hon verkligen avskyr mig.
Men idag, idag var hon ändå mer positiv. Hon och jag lyssnade på julmusik samtidigt som vi tränade lite "stå" i badkaret och gjorde lite andra övningar. Inte ett enda rymningsförsök gjorde hon! :-) Matte stolt och nöjd :-) 
Schampot ska sitta i under 10min, så därav våra övningar. 

Annars har vi tränat fot, ligg, stå och stanna idag. Ptja, fot kan hon redan. Allt annat är så där... 

Atos har har varit ute och fotograferats av mig idag. Vet inte om några bilder blev bra. Det återstår att se. 
Eftersom det har varit frost heeeela dagen lång ute så har både Atos och jag varit på ypperligt humör, och därför valde jag att ta fram kameran. 
Atos är ju en ängel att fota. Kan skicka upp honom 1-5meter på ett berg, lös, och ge han distanskommandon. Han vet precis vad jag vill och förväntar mig. Sååå duktigt! 

Sedan lekta han och jag självklart i gräset ocj vägen hem tog vi genom hela bostadsområdet och tränade Fotgående lös. Har annars Atos inte lös i området just för att det finns många hundar. Men ibland får man chansa, då menar jag inte nu att Atos är elak. Utan han kan tappa fokus på mig. Och för att inte glömma det viktigaste, vi undvek den sidan med den ilskan schäfern.

Sedan en ut till rastgården med Akhela, tia, Texas, ollie och Wilex. 
Efter typ 1,5timme där. Så åkte vi hem. Väl hemma bytte jag bara om, så åkte David och jag ut till välsviken. 
Vi besökte nyöppnade(igår) XXL sport och vildmark. Trodde de skulle ha ett större sortiment på jakt och hund än vad de hade. Otroligt dåligt utbud! 
Både jag och David blev helt slut efter att ha gått några meter där inne, för det var så otroligt mycket färger över allt! 
   Ska ge det en chans någon annan dag. När man kan gå och ta det lugnt utan hur mycket folk som helst. 

Sedan fortsatte vi till jula och sedan Ica. Tillslut landade vi hemma där vi gjorde mat, badade Akhela och myste. 

///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: