justbeccca

Snöiga och soliga dag

Kategori: Allmänt

Vaknade till ett snöigt Karlstad idag och efter ett par timmar tittade solen fram. 
Har under dagen idag sett en massa klagomål på snön som kom nu när folk vill ha vår. Mig gör det inget, kanske hinner till och med testköra miniskidorna med Atos innan snön är borta helt. Men vi ska inte hoppas på för mycket nu. Måste först och främst bli klar med sista uppgiften i historian. Har redan lämnat in den ena, nu är det bara en jobbiga kvar, som måste skrivas om helt. 
Lämnade även in igår en uppgift i organisation och ledarskap. Där är det även bara en uppgift kvar att lämna in innan kurser är slut. Det som är roligast är att jag vet att min lärare i ter av mina kurser är uppfödare på två olika raser, så det är extra roligt att skriva med exempel på hundar och djur. hehe :D
 
Idag är även sötisen Felix här, lika roligt varje gång han kommer. Han tar liksom med sig bra humör hit och glädje. Ollie och Felix kommer super bra överrens och leker jätte fint ihop. Tycker det är extra roligt och se hur mycket Felix har växt och mognat som en individ. 
                                     Kungen på sovstilar går vid namnet Ollie! 
Mer idag har vi fått den nya köksfläkten, äntligen bara så där 2,5 år senare.. Men jag är glad att de fixade det innan vi flyttar och den nya ska flytta in. Då får hon en chans att börja på rätt fot med fastighetsägaren. Jag hoppas faktiskt att vi aldrig mer behöver bo hos honom, men vem vet. Vi kanske inte alls kommer trivas om ett par år dit vi ska flytta och väljer att bo igen hos samma fastighetsägare. Men som jag ser det nu, är chansen väldigt liten. 
                                                                Ny och hel! 
Igår hade vi besök av Josse, Carro, Texas och Tia. Alltid fullt ös medvetslös här hemma då. Men lika roligt. Ollie och Tia är verkligen som syskon. Nästan exakt likadana mot varandra som Atos och Texas var när dom var små. Det tråkiga som är, är ju att Tia flyttar tilll Göteborg på måndag. Hon har fått ett eget hem där, vilket egentligen är jätte roligt. Men jag tror en viss herre kommer sakna hemma mycket då. Ollie har haft Tia som trygghet sedan han kom hit. Dom delade bilresan från Jönköping hit och nu ska hon åka själv till Göteborg med två helt okända människor. Men vad det låter som, så har hon fått ett super bra hem och vi kan hoppas att dom vill hålla oss här i Karlstad uppdaterade om hennes utveckling. För Tia är en jätte go, lätt lärd och super duktig hund. Hon är vrång stundvis och väldigt mycket tik. Men hon kan bli precis vad dom vill hon ska bli. Hon har alla förutsättningar för det. 
                  Tia fann Atos favoritplats igår: Stolen vid köksfönstret. En mini Atos :P 
Packade även lite smått igår, fick ner alla filmer, tv-spel, böcker och tindningar i en kartong. Imorgon kommer Alexandra förbi med min bok hon fick låna. Ja jag vet att jag kan hämta den efter flytten, men eftersom vi nu packar och sånt, så går man igenom allt som man har och då vill jag ha allt samlat på en gång. Så man inte får panik när man väl packar upp att det är något man saknar. Bättre då att ligga ett steg före ;) 
Ska även idag fortsätta packa lite, tvinga David att gå igenom sina papper och göra en låda för sånt. Lika bra att ta det tråkiga först för honom. Jag har ju redan mer eller mindre packar ner hela hemmet :P haha 
 
 
Idag är även Agnes inne på dag 17, och jag bara hoppas att det finns några bebis i magen på henne! Hon och Atos passar så bra ihop :) 
 
Nu ska jag fortsätta med att njuta av mitt cirtonvatten och kika runt på lite information om propaganda inom historia, vänta på att David ska komma hem och hjälpa mig och förhoppningsvis hinner vi ikväll till Josse och Carro för fika :)

Passa på och njut av det fina härliga vinter vädret nu alla! Snart är våren här! :) 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: