justbeccca

Sega dagar

Kategori: Allmänt

Usch, jag är så seg idag. Har sovit många timmar i natt, gick och la mig tidigt igår. Men är ändå seg... Verkar inte som förkylningen vill släppa sitt grepp om mig. Men vi kör på ändå, har gjort det hittils :) 
 
Än idag har jag och hundarna bara tagit de lugnt, varit på promenader och även dammsugat här hemma. Nu har jag äntligen satt mig framför datorn och ska fortsätta skriva på min uppgift. Men säger fortfarande att det är fruktansvärt svårt att argumentera med sig själv. Man måste nästan ha olika personligheter för att klara det. 
 
Tänkte även berätta att Ollie är nästan så gott som rumsren. Det händer oftast olyckor inne nu när det kommer andra hundar på besök och de leker. Då glömmer Ollie bort att springa till dörren. För ja, Ollie går till dörren nu och säger till när han behöver ut. Det är något han har kommit på själv, eller ja, han vet ju att det är dörren ut. Men vi har inte använt oss av papper vid dörren eller något sånt. 
Det blir bara så fel och dumt att lära honom först gå på tidningspapper och sedan ut. Bättre att köra på ut dirket. Så gjorde jag med Atos och de funkade super bra. 
Igår kväll åkte jag upp till Josse och Carro och tog en promenad med dom och Texas och Tia. Riktigt trevligt och skönt att få lite sällskap. Vi hade fyra nöjda och glada hundar, tre av hundarna gick med mig. För ja, jag har ju godis och är i deras ögon godistanten. Tia kom då och då och kollade läget om honom också kunde få någon godbit. Hade fot-träning med Tia också en sväng, även Ollie och Atos fick den träningen, men de var de själva som valde det. hehe 
Är så jäkla nöjd med såna samarbetsvilliga hundar! :) 
 
Mer idag blir det plugg, kaffe, promenader, "ligg" träning med Ollie och sedan kanske åka iväg och kolla staket. Jag känner att jag verkligen vill ha ett nu, så allt är klart när vi flyttar in. hehe 
Har i natt drömt om parningen, kanske kommande valpar, flytten och lite allt möjligt. Det var en härlig blandning kan jag säga i min dröm :P
 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: