justbeccca

Hela långa dagen

Kategori: Allmänt

Dag idag har gått åt till att läsa en massa om propaganda inom historian och ja, jag kan ju säga att jag kan mycket nu. Men arbetet är klart och inskickat, så nu är det bara att vänta på domen på arbetet. Sedan är det bara en liten grej till som ska fixas på ett arbete så är nog kursen klar. Hoppas på det i alla fall! 
 
Lämnade in mitt andra arbete i organisation och ledarskap i förrgår och fick veta idag att jag fick C (VG) på uppgiften. Så jag är grymt nöjd med den, använde mig av exempel inom hundvärlden. Då jag vet att min lärare är uppfödare. Så läsningen blev nog rolig för henne, hehe :P 
 
Mer idag har Alexandra varit här, fick boken, drack kaffe och pratade en massa. Sedan åkte vi iväg för att i grunden hämta Davids laddade Alex lånade när Prinsen var mindre och tyckte att sladdar var tuggvänliga. Hos oss nu har Ollie provat att tugga på sin första sladd, som var David laddare. Så då behövdes extra laddaren komma hem. 
Men det blev extra uppdrag, vilket jag faktiskt egenligen inte vill göra. Men gör det ändå, så åkte med pengar till Josse för saker Becca hade köpt och där fick jag uppdrag att posta brev åt Carro. Cirka 1.5 timme senare var jag hemma igen och framför datorn för att skriva klart arbetet. 
När vi var hos Josse och Carro blev de te och prat om faktiskt alla urballade diskussioner på hundgrupper på facebook. 
Väl hemma skickade jag ner David till affären och köpa frukt till mig, melon och bananer. Så under pluggeriet mumsade jag på melonbitar och drack citronvatten. Det är bland det bästa som finns just nu! 
Men helt plötsligt när jag satt där i min egna lilla värld, tittade jag ner åt sidan och ser fyra super söta ögon stirrandes på mig. Okej, ni kan väl få smaka om ni nu så gärna vill det(inom mig visste jag att melon tackar inte en enda hund nej till, med vissa undantag). 
Atos först, självklart som den skeptiska och svårflörtade hund han är, så var det intressant, luktade gott, smakade gott, men var tvungen att vara dramaqueen. Så då fick Ollie smaka och ja, ingen var mer lycklig än den lilla Ollie. Mumsade på så gottigt och nöjd så in i norden mycket. 
Sedan testade vi med dramaqueenen igen, jo men då funkade det och det var sååå gott sa han. Men det räckte med en bit. Sedan var han nöjd. haha!!! :P 
                          Citronvatten och hounungsmelon är en lyxig vardag! 
Under tiden jag skrev arbetet små kikade jag lite på säsongstarten av Criminal Minds, men får se till att kolla reprisen på söndag så jag kan se det ordentligt. Ska även då kolla på reprisen av Greys och Body Of Proof, för jag hade som sagt fullt upp igår med att kolla på efterlyst och läsa även då om propaganda. 
 
 
Anmälde Atos igår till en till kurs, då vi enbart står i reserv på viltspårskursen och jag känner att jag vill gå kurs. Så tog vi en allmänlydnaskurs, för att få något att göra men även se vart vi är och vad mer för kurs som skulle passa oss.
Så nu väntar vi på svar på anmälan, men kan va så att tjejerna på klubben har fullt upp inför lördagens agillitytävling så man inte får svar för ens efter helgen. Men jag förstå dom faktiskt :) 
David M, Alexandra och Prins blev även medlemar i samma klubb och är även anmälda till samma kurs, så nu hoppas vi på att alla får vara med i kursen och att det blir roligt :) Dels samåka och även få träna ihop, det är bland det roligaste :D
På lördag åker Alexandra och jag till lillerud för att kolla på agillitytävlingen som Sörmonshundklubb håller i. Ska bli så kul det med. Kanske bli lite inspirerad av alla deltagare. Kan hoppas på det :)
 
 
Imorgon på förmiddagen och lunchen ska jag förhoppningsvis fixa felet på ena arbetet, sedan påbörja två andra arbeten. Dels det sista i organisation och ledarskap. Men även andra uppgiften på privat juridiken. Måste göra en uppgift på privat juridiken så jag är aktiv. Har ahft all fokus på andra kurser. Men känns även skönt att göra klart organisationen och ledarskapen, så man bara sedan kan ägna sig åt privat juridiken i några veckor innan nästa kurs startar. Vilket är 1 apil, samtidigt vi är mitt uppe i flytten. Tänkte kanske skriva klart första arbetet redan nu innan vi flyttar, så man ligger rätt redan från början. Det är så skönt att få allt klart och ha ordning på det. Visst det finns många dagar då motivationen inte alls finns och det verkligen inte går. Men de gånger det går, så går det toppen. Vilket är skit bra och ger mer motivation till att fortsätta. 
 
Nej nu blir det natten, så man orkar med morgon dagen. På kvällen blir det en liten myskväll hos kusin Sophia med henne och Carro, lite räkor och sånt gottigt :D 
///Becca
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: