justbeccca

Varma dagar och kalla kvällar

Kategori: Allmänt

Som rubriken säger så är dagarna riktigt varma och kvällarna blir riktigt kalla. I alla fall enligt mig.
Igårkväll var Alexandra, jag och Atos på hundklubben och var med på en kurs på hund massage och stretching :-) riktigt roligt och lärorikt. Vivar 14st med hund och det tog tre och en halv timme. Alla fick genomgång enskilt så vi gjorde rätt.
Jag har visserligen gjort detta tidigare, men det är alltid roligt och nyttigt att gå på sånt flera gånger. Man lär sig något nytt varje gång.
Dock så kändes det i ryggen, armar och benen när vi åkte därifrån. Atos blev ganska uttråkad och rastlös. Så lång tid brukar det ju inte ta när vi håller på. Men nöjd var han :-D

Idag har vi varit till rastgården här i stan och kikat hur det ser ut, då Josse och jag har ansvaret över den. Alltså det vi kan konstatera är att småhundägare faktiskt är bättre på att plocka upp efter sina hundar. Vi hittade tre högar där inne. Medan inne i den för stora hundar så fann vi VÄLDIGT många. Slutade räkna vid 10st!!! Fy på er!
Planerat lite hur vi ska göra med gården, så ska sätta mig och skriva på sidan på fb.

Imorgon blir det en tur tull ransäter och sedan blir det en lugn kväll med hundarna. David ska på fest. Så då ska jag passa på att mysa och sova! Vilket det även känns som det kommer ske idag med :-P haha

Har börjat mes fortgående med Akhela, hon är duktig, men ivrig. Väldigt ivrig :-P
Atos är bara den perfekt hunden han är, finns inget jag vill ändra på hos honom <3
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: