justbeccca

Kanske på väg åt rätt håll

Kategori: Allmänt

Men bara kanske! har lyckats på den andra datorn få ner E-leg, men självklart funkar det inte... Men ja, det skulle david ta en titt på sen, jag skiter i det just nu. Orkar verkligen inte med mer krångel.
 
Men nu ska vi berätta om fredagen. Jag har studerat Entreprenöskap på distans(som jag gör med alla mina kurser). Men just denna kurs var jag så motiverad att göra för att det är något som intreserar mig extra mycket är det just entreprenörskap. Men detta ändrades fort, då läraren inte var en bra lärare och hittade på egna uppgifter, krånglade till allt och skulle ha allt på dennes sätt, trots att uppgifterna är formade på ett annat. Jag hade under förra veckan skickat flertal mail till denna person för att få respons på arbeten, för att få veta vad personen menade med vad den hade skrivit i kommentarsrutan. Men inget svar alls. För ens på fredagen, då jag skickade när jag hade sett att mina sista uppgift varit rättad. Då bad jag om en skype tid, ja för nu vettni, nu skypar man med sina lärare på distans. 
Hur som helst, kvart över fyra ringde läraren till mig på Skype, börjar med att vara trevligt till att sedan övergå till en nedtryckande och otrevlig attityd. Där sitter jag på andra sidan skärmen och ska fortfarande uppföra mig, trots att jag till min stora besvikelse får höra att jag får F i kursen för jag inte gjort mina kompletteringar. Då ifrågasatte jag personen varför denne inte svarat på mina mail under veckan, men det fick jag inget svar på. Sedan börjar personen gå igenom uppgifter och jag tar på mig att jag missuppfattade en uppgift och att det var mitt egna fel, då flera andra förklarat för mig att jag gjort fel. Så det hade jag inga som helst problem med. Men samtalet fortsatte med dennes dåliga attityd och otrevlighet bara blev värre. Personen började luta sig tillbaka, småle och försökte mer och mer att trycka ner mig. Men jag fick nog tillslut och berättade för personen att jag har redan ringt infokomp och ifrågasatt dennes jobb som lärare för någon vecka sedan och fick då veta att de personen gjorde mot mig då är inte okej. Så det personen nu skulle göra mot mig, viste jag inte heller var okej. Så jag bad denna att vänta tills idag(måndag) att sätta betyg på mig så jag skulle hinna ringa till infokomp och prata med dom angående detta. Personen blev sur och samtidigt ställd över att jag faktiskt sa ifrån. Personen avslutade det otroligt dåliga, otrevliga och respektlösa samtalet med ett glatt, "Ha en trevlig helg". 
 
Nu ska jag göra klart här för er alla, jag var neutral i detta. Jag hade inget otrevlig underton, ingen attityd eller något. Jag var faktiskt mest chockad över hur en person som faktiskt jobbar på vuxenutbildningen kan sitta med en sådan dålig attityd och vara runt 45-50år och tycka sig ha rätten till en 15årings sätt att vara mot andra människor. Jag var chockad över betyget och att personen väntade till sista sekund att säga vad som var fel. 
I all ilska loggade jag snabbt ut från skype och gick ut från sovrummet där jag möttes av David och Alexandra i köket, som har hört hela samtalet och funderade på varför jag kunde vara så lugn under hela samtalet(jag blir normal sett ganska likadan mot människor som dom är mot mig). Men jag tänkte hela tiden på att jag kommer få min hämd och att jag måste hålla min ryggfri och att jag tjänar absolut inget på att vara otrevlig tillbaka. 
Men med lite övertalan från David loggade jag in på skype igen och började chatta med läraren. Lyckades fixa till mig så att om jag ändrade uppgifter till så som personen ville ha det, så skulle jag i alla fall bli godkänd(E). Detta skulle jag fixa till under helgen och läraren skulle rätta det på måndag(idag). Jag med hjälp av Alexandra fixade till tre uppgifter och gjorde en Power point presentation som en extra grej. Inlämnade 2timmar efter samtalet ägt rumt. 
Japp, jag var ganska så nöjd då. Under helgen kändes det bra och igår(söndag) fick jag bara en konstig känsla och jag började bli nervös och orolig. 
 
Idag gick jag in på min Infokompsida och kollade, såg då att min kurs var borta och då är det antingen betygsatt eller så har jag inte varit aktiv på ungefär 2veckor(vilket inte stämmer). Men hur som helst, mailade läraren på tidig förmiddag. Tänkte att jag borde får ett svar. I mailet stod det: Hej! Min kurs är borta från min sida, så jag kan inte se om du satt betyg och inte heller vad du tyckte om mina kompletteringar. 
När klockan var kvart i tolv ringde jag till admin på infokomp, då jag inte hört något än från läraren. Får då höra till min stora besvikelse att läraren satt F på mig ändå. Då började jag berätta om allt som hänt med läraren under hösten och även just i fredags och under förra veckan. Fick veta även att läraren hade läst mina kompletteringar men inte nämnt något om dem. 
Admin ordnade så att vice rektorn/chefen skulle ringa upp mig. Men det blev istället själva rektorn och han och jag hade en trevlig och intressant pratstund. Han fick veta allt som hänt och det enda jag ville var att någon annan lärare skulle titta på alla uppgifter som var inlämnade från början. Han skulle fixa det och även att de nya skulle bli inräknade i det. Han skulle även prata med läraren som hade gjort detta mot mig och sa även att om personen inte kan ta kritrik ska personen inte vara lärare heller. Han sa att han skulle ringa två samtal och sedan hör av sig, antagligen senare idag. Vi la på och jag fortsatte med mitt(torka bajs efter en dålig atos).
Några minuter senare ringer han igen och då för att berätta att några minuter efter jag och Admin lagt på hade läraren ringt till dom för att ändra mitt betyg, så jag fick D på kursen nu istället. Personen hade råkat sätta fel betyg och ville nu rätta till det. 
Så utan en fortsatt krånglig situation blev det bättre, bara läraren tog sitt förnuft tillfånga. Men chefen skulle ändå ta upp kritiken för att det var inte acceptabelt att bete sig så på videoskypsamtal med en elev. 
 
Nu känns det lättare igen och jag känner även att nu behöver jag inte känna en rädsla över min Företagsekonomikurs 2, då jag kände att allt rättades till och utan att någon annan behövade säga till personen. Men en liten orolig känsla finns ändå i kroppen. Nu är jag strax klar med alla kurser från hösten, väntar på svar på Historian(lärarbytes krångel som egentligen inte skulle skett, har noll koll på läget men tog det också med Admin förut). Sedan är det F-prövingen på företagse.2 kvar, där är det två uppgifter som ska fixas. Tänkte försöka få det fixat på onsdag med hjälp av David, jag förstår inget av den kursen alls. Den är hemsk, jag tipsar er om att inte läsa den om ni tyckte att företagsekonomi 1 var kul, stanna där då. Denna är riktigt hemsk, på gränsen till mardrömmar. 

Men inte för att ni alla ska tro att det jobba idag är över, mitt uppe i alla dessa samtal idag började Atos spy och tillslut rann det ut rompen på honom också. Så har en hund som är väldigt dålig i magen och totalt slutkörd. Spytt i omgångar och bajsat i omgånger(dock bara en gång inne). Så efter vi hade varit och skrivit på kontraktet på nya lägenheten så åkte vi till Apoteket och köpte Pro-Koling+, för det har funkat förut på atos när han är dålig. Kanske är det magsjukan som går nu eller så är det bara något han fått i sig. Hur som helst så är han liggandes i sin säng just nu och där har han legat i någon timme. Kan hoppas på att det vänder nu i natt till det bättre och lillen från bli pigg och glad igen. 
Nu ska jag lägga mig i soffan och fortsätta kolla på tv och bara vara. Jag fryser och mår inte super bra och är fruktansvärt trött. Mår nog inte bra för att jag är så trött som jag är just nu. 
Ska även göra mig en fruktsmoothie, bara älskar blendern jag valde ut till david i julklapp från hans jobb :P hehe Bra deal va? :P
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: