justbeccca

Underbart

Kategori: Allmänt

Hallen är nästan helt klar, ska få upp en hylla, en korg och några krokar på väggen till hundarna. Ska även handla hem en mindre hylla, ett nytt skoställ och även en ny matta att ha vid skorna. Så är hallen helt färdig. Ni kan få en bild när det är klart :-)
Hallen målades om på några timmar i måndags och vi blev väldigt nöjda med resultatet.

Mer har vi små grejat med garderober och lite sånt smått här hemma. Alla kartonger som fanns som inte skulle vara i lägenheten är iväg körda ned barnvagn till förrådet. Ja, barnvagnar är skit bra till mycket. Speciellt när man har en som är fullutrustad och en med bara chassit. Två vänder gick vi, en omgång med båda och en omgång med den ena. Så det lilla förrådet är tömt och det det här inne.
Men det lär nog bli fler vändor, då vi har ett helt hav med kartonger som inte är tömda. Men som jag skrivit tidigare, vi betar av kartong efter kartong :-)

Hat även hunnit med att ha haft kbab här som skrivit upp saker som inte var med på besiktnings protokollet, pratat om Syrénbusken och även om staketet. Lite sur blev jag över staketet, då vi inte får ha det 2decimeter ut från plattorna, så vi kan inte ha rabatt....
Busken skulle vi ringa om i mitten på maj igen om, då jag är super allergisk mot just Syrén och vi har precis utanför uteplatsen.

Hundarna tycker livet är en fröjd här hemma, de behöver bara hå utanför dörren typ så är vi i skogen och de tycker området är toppen. Allt börjar liksom lugna ner sig och bli stabilt.
En av de bästa sakerna jag tycker är jag att jag igår somnade på soffan med hundarna och vaknade imorse och var inte förkyld! Här drar det inte :-) Så nu kanske nervsmärtorna kan lugna sig lite och blir lite bättre.
Ja, för er nya läsare så har jag ett avbrott på de tre stora nervbanorna efter en ridolycka för drygt 9år sedan. Så jag har nervsmärtor och ingen känsel i min vänstra hand.
Jag är super känsligt mot värderomslag, och drag. Jag känner i hela min vänstra arm när det ska åska. ridolyckan orsakades av blixtnedslag två meter bredvid mig och hästen som var under inridning, 7meter in i skogen. Så hon tvärvände och jag stöp av med huvudet och vänster sidan först ner i asfalten.
Jag har ett för aktivt nervsystem i hela kroppen, så det gör ont när någon petar på mig.

Så det är en av de stora anledningarna till varför vi flyttade, för att jag ska slippa ha så ont hela tiden och slippa ta medicin i omgångar. Nu har jag varit vrång och inte haft smärtlindring på 1år och 4månader. Men det är tufft att ha en konstant smärta som aldrig försvinner utan stundvis eskalerar och blir värre. Jag har fått frågan två gånger i mitt liv, första när jag var 18 år och andra när jag var 20 år som jag vill bli sjukpensionär. Det finns mer att skriva om, men jag orkar inre det nu.

Jag är i alla fall tacksam över att vi fick en ny lägenhet i ett toppen område och att det kan ge mig chansen till att få ett bättre mer smärtfritt liv.
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: