justbeccca

Måla hela helgen lång

Kategori: Allmänt

Som ni kanske förstår på rubriken så har jag målat hela helgen lång. Började i lördags med att måla grundfärgen i sovrummet. Alldeles själv... De tog 4 timmar... Sedan var färgen tvungen att torka inför nattens sömn. 
Så vi spenderade kvällen med godis och film tittande. Berättelsen om Pi, en väldigt bra film :) Helt klart värd att se, för er som inte gjort det än. 
 
                               Vissa ska ha det extra lyxigt när de ska sova natten! :P
 
Idag var det näst sista gången på valpcirkeln. Ollie är så jävla duktig så jag nästan svimmar. Idag var det Davids tur att föra Ollie under kursen och jävlar vad duktig David är och vilken skillnad det är att hålla i koppel och inte. Alltså för den som för hunden. 
Efter kursen tog vi ut Atos och gick en sväng och sedan tränade vi lite med honom, efter det blev de en tur till biltema och sedan släppte jag av David hos hans mor. Där även hundarna fick röjja av sig en stund. 
Hem och började göra i ordning inför målning. Då kom Josse och kidnappade Ollie, för hon skulle åka till rastgården och de säger inte Ollie nej till! :) Blev utan Ollie i 6 timmar, väldigt tomt blev det och Atos letade några gånger efter honom. Mina snuttisar! :) 
Jag hann måla ett andra lager med färg, dock är det lite lurigt att måla vitt på vitt, man ser inte till 100% hur det blir för ens det torkar och jag kan meddela att det jag såg när de hade gått några timmar gjorde mig INTE glad.. Skit färg, skit, skit, skit!! 
Hämtade David, åkte till bergvik, handlade skor till honom och sedan mat. Väl hemma, så tog en kanske en halvtimme innan Ollie kom hem och då höll David på med mat. 
Sedan har vi alla legat i soffan och halv sovit(hundarna har sovit). Så otroligt mysigt :) 
 
                                                                      MYS!
 
Nu ska jag skriva klart ett arbete och sedan krypa ner i sängen, jag är så fruktansvärt trött. Imorgon är de måndag och det betyder att de är kurs för Atos. Ska även plugga, måla har jag aboslut ingen som helst lust med. Får bli på tisdag, så David kan hjälpa mig. Tänker inte måla själv mer! Den som sa att de är kul att måla, kan ta sig någonstans, för att göra det själv är inte alls kul!! 
 
                                       Atos på en tur i skogen härom dagen :)  
 
                                             I väntan på moster och Texas :)  
 
God natt på er alla, sorry för den dåliga uppdateringen. Men har som sagt inte hunnit och varit för trött för att skriva. 
 
((Kan även tillägga att det är nu man sitter på nålar, det är så spännande och jag är sååå ivrig!))
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: