justbeccca

Resten..

Kategori: Allmänt

Hittills denna vecka har trion varit återförenade. Men strax efter tolv idag fick dom hem för denna vecka och både jag och David kan konstatera att Atos blir faktiskt lite deppig. Som tur är har han flera vänner, så han fick leka med Princen(Alexandras valp på 4månader) och Texas i rastgården förut. Tränade lite, lekte lite och hade för andra gången i atos liv kampning med IPO utrustning. Men han är lite alls lika på som Texas är. Däremot när både han och Texas höll i kudden och jag släppte så blev de ordentligt. Tror Atos har för mycket respekt mot mig för att vilja kampa så ordentligt.
Åkte sedan och handlade färskfoder och stannade till på Ikea för lite mat med Carro. Sedan hem och där sten dog jag vis sex, det sista jag kommer ihåg innan jag somnade är att jag frågade David om Atos åt upp sin kvällsmat och de gjorde han. Så jag kunde nog slappna av och somna ordentligt.
Vaknade strax innan åtta och gick en promenad med David och Atos, sedan dess har set varit slappande i soffan. Fast vi har varit ute igen. Det är så härligt med höstkvällarna, dock tycker inte mitt nervsystem om det. Har så ont i skulderbladet så de går inte ens killa mig där utan att de gör så ont att jag bara vill skrika. Märkte det förut, har aldrig varit så tidigare. Men nu så är det så, så nu ska jag ringa min läkare och så sömntabletterna igen. Vet att mycket av smärtan kommer från att sömnen blir störd av smärtan. Har gått en månad nu med smärta och kan bara konstatera att den blir värre. Så kanske ska ta tag i detta innan de blir värre än värst. Vet ju att jag inte är världens roligaste att umgås med, för mitt humör är inte riktigt med som de brukar. Men man hamnar gärna i en egen värld när man har den smärtan, icke existerande sömn. Den socialakompetensen försvinner liksom någonstans där.
Men ja, någon dag ska jag ringa läkaren. Det är bara så drygt att sitta i telefonkö och sedan få prata i 2min...
Nej, nu är det natten. Resten av veckan är det bara Em promenader och Atos träning.
///Becca

Kommentarer

  • AC säger:

    Tack för din kommentar, känns gött att inte vara ensam i sina funderingar :)

    Jag har inflammationshämmande som jag tar i perioder och de hjälper så länge jag håller mig till en låg träningsdos. Så fort jag ökar träningen eller tävlar så blir det värre. Det som är mitt värsta problem är fotlederna, jag har bra bandage varav ett ha skenor i sig men det får jag inte ner i joggingskorna, annars hade det varit perfekt att ha när man springer.

    Jag försöker vara positiv och tacksam över att jag faktiskt har det ganska så lindringt i både utslag och smärta men ibland så bryter man ju ihop och tänker varför ska just ja drabbas? Varför kan inte nån tjock amerikanare som ändå bara ligger i soffan och dricker cola ha ont i lederna? Men det finns väl en mening med allt, sägs det iallefall! this too shall pass...

    2012-09-05 | 12:13:22
    Bloggadress: http://www.lillaliam.se

Kommentera inlägget här: