justbeccca

Mja!

Kategori: Allmänt

Nu går de framåt. Atos märkte jag igår får panik vid tungt trafikerade vägar, men hans matte är inte sen med att ta tillfällena i akt. Så idag blev de en promenad vid ett med Lina, Tyra och Charlie. Vi bestämde att vi skulle gå bort till rastgårdarna, Andra sidan älven, vilket betydde att vi var tvugna att gå bredvid E18. Sagt och gjort, Tyra och Charlie var exemplariska för Atos idag. Inte en enda stressreaktion från honoms sida. 
De enda gångerna han blev stressad/rädd var när vi var i rastgården och de small två gånger, sedan inne i stan. Men i stan är han alltid lite stressad av allt folk som är i rörelse. Som tur var så gick vi i utkanten av stan, så vi fick en härligt miljöombytesträning och ett helt perfekt promenad sällskap :) 
 
Har även idag lämnat och hämtat Texas(Atos bror) hos veterinären, då han var inne för kastering. Ja jag vet rutinoperation. Men Josse var så nervös vid både lämning och hämtning, så det kändes bäst att följa med och även bad Josse mig följa med för att hon var så välmedveten om att hon skulle bli nervös och ville inte förstöra för Texas och hans syn på veterinärkliniken. 
Under tiden han var inne hos vet, så var vi lite över allt. Emil blev idag kär i Josse. Han släppte inte ögonen från henne och satt som bara den och friade hejvilt till henne. RIktigt kul att se :) 
 
Nu ska jag fortstätta med mitt letande av Jaktserien Josse pratade om som hade gått på SVT 2. Vet ni någon vad den heter så säg gärna till.. Jag finner det inte! :/ 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: