justbeccca

Måsten, skottlossning och familj

Kategori: Allmänt

Ja här har jag inte skrivit något på några dagar nu. Dels för att jag skulle uppdaterat i torsdags kväll, men som jag antar ni alla läst i tidningen, på polisens hemsida och texttv så var det i torsdags kväll skottlossning på långtäppan i Karlstad.
Ja jag vet jag bor inte där, men däremot bor mina två systrar där och min svåger. Så jag har under helgen spenderat mycket tid med dessa, då de just nu inte känner sig så trygga. Inte för att de såg något, men att höra skott precis utanför huset, få veta att en blivit skjuten i bröstet på gräsmattan där barnen i grannskapet leker, att polisen funnit ett vapen i skogen där de brukar gå. Det rubbar ens vardag och liv. Så jag har som sagt inte haft tid eller lust att skriva här under helgen.

Plus på detta har ena dagmattehunden Felix blivit sjuk. I onsdags kväll började han spy som bara den, och fortsatte ända tills torsdagen. Han åt inget och drack inget. Så ägarna åkte in med honom på torsdags morgonen, fick med special mat han skulle äta under dagen och gjorde han inte det, så skulle de in igen. Strax efter vårt samtal så fick de åka in akut med honom igen. Då han tillslut spydde blod och slem. Denna gång bestämde sig VET att behålla honom kvar. Så på fredagen fick han åka hem. Han har fått en kraftig infektion. Har inte hör något mer under helgen, men hoppas att det går åt rätt håll för honom.

Annas så har som sagt hela helgen varit familje grejer, så som Davis och jag hade film kväll i fredags.
Lördagen blev de en tur till Arvika-marten efter en mysfrukost hos Josse och Håkan med alla. Sen på kvällen blev vi alla bjudna på tacos hos Faster Anna, Stefan och Arwid. Riktigt mysigt:)
Idag har jag bara varit hos Josse och Håkan och umgåtts med mamma och Josse, sen kom Carro och tillsist Håkan och David. Då blev de pizza mys och mera ghost whisper.

Det bästa denna helg är faktiskt att mamma kom hem. Vi har haft en sån mysig helg. Vill ha flera sånna, fast utan detta hemska som drabbade de boende på långtäppan.
Idag har man sett att det börjar gå lite tillbaka till det normala. Men knappt så att barnen är ute och leker. Nästan inga är ute och rör sig. Idag är som sagt första dagen man sett lite mer åt det normala.
Alla spekulerar i detta som hände i torsdags kväll och det kan de få göra. Ingen vet vad som egentligen ligger till grund för detta. Det är bara att vänta och se.

Nu har ni fått en liten uppdatering på det senaste dagarna. Det är ingen ide att ställa frågor om skottlossning. Jag kan garantera er att varken jag eller de boende i området vet mer än ni gör. Vi alla även de boende får samma information, via media och polisens hemsida.
///Becca

Kommentarer

  • || mannen som kan prata om hundar || säger:

    Usch, vad otäckt med skottlossning :(

    Bilden ser dock härlig ut :)

    2012-10-08 | 19:27:05
    Bloggadress: http://www.henrikolsson.eu

Kommentera inlägget här: