justbeccca

Lussekatter

Kategori: Allmänt

Då var bakande klart för denna gång, redan för ett par timmarsen. Blev två satser med lussekatter och goda blev dom :) Har haft fyra här som godkännt dom, David, Josse, Håkan och Mia. Så de kändes riktigt bra, då jag egentligen har ärvt mammas dåliga bakkunskap :P haha 
 
Efter jag hade bakat klart så hade jag planerat att uppdatera Iphonen till senaste versionen av programvaran, men icke. Mitt under uppdateringen bestämde sig Itunes för att lägga av och då hängde sig själv klart telefonen. Efter ungefär tre timmars svordommar, slag på telen, skällt på både datorn och telen, några arga rusandes varv här hemma, så kom Mia med sin icka blonda hjärna och magiska fingrar. Vips så var Iphonen igång igen och redo för systemåterställning och sälerhetsuppdatering osv(dataspråk inte min grej).  
Nu sittar jag i alla fall och tar ner alla min livs viktiga appar, så som blocket, blogg.se, facebook, hotmail, hemnet(alla versioner) tv.nu, SMHI(ytterst viktig), hitta.se. mja ni ser ju nu hur min iphone är uppbygg med en massa olika appar. Jag är nog en blandad människa. Har knappt några spel, men jag har många läs appar(så som tidningar) fb, twitter, hotmail, blocket, hemnet, tv.nu, informantions appar om sjukdomar(för hund) osv.. 
 
Nej jag kanske skulle krypa ner i sängen och sortera apparna imorgon, är bajs trött och har enbart varit vaken tills nu för att få ordning på telen, utan den existerar inte min tillvaro. Det vill säga, min kontakt med hundägare(ganska så intressant nu på natten när Lina hämtade Tyra och Charlie). klockan har jag noll koll på vad den är utan telen, kontakten med resterade del av samhället och koll på världen finns liksom inte. 
Att sitta vid en dator är inte riktigt mig grej längre. Jag finner inte riktigt ro till detta, utan blir genast stressad över att jag kan göra flera saker samtidigt bara jag har min telefon.. 
Mja, ni får väl ta det som det är. Jag är iphone beroende, vardagen går inte ihop utan denna platta och sköra sak.. 
 
Nej, god natt! Nu är alla appar nere och jag är också strax nere.. i sängen bland alla mina underbara kuddar och under alla underbara täcken som finns där! :)
Imorgon är det Brutus tajm och sedan veterinär tajm för Texas. 
Glömt att säga att jag inte har Emil på två veckor nu, och det känns tomt redan nu. Han är ju den man åker till varje dag och får känna glädje av. Men jag får väl hålla ut dessa veckor och mysa extra mycket när han kommer hem igen(Emil är hund och ägaren är utomlands så nu förstår). 
Natti
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: