justbeccca

Skutberget

Kategori: Allmänt

Har spenderat mesta av mina vakna timmar ute. Från 11 till strax innan sex har jag varit ute, sammanlagt 40min i bilen. Annars har jg varit ute med hundarna, varit på skutberget med carro och druckit kaffe vid vattnet, sedan blev de en stadspromenad med henne och Atos. Gick in till stan, gick runt där, satt på en parkbänk och körde passitivites träning i stadsmiljö. Är det någon som måste få den delen så är det Atos. Efter några minuter i stress gick de ner till att han satt och filosoferade som vanligt :P hehe En mycket lyckad träning. Tog vägen förbi bibloteksparken och där såg vi några som tränade de där när man hoppar högt och klättrar på saker (kommer inte ihåg vad de heter). Sedan stannade vi till vid sundstatjärnet och satt och pratade och kollade. Atos njöt som vanligt av gröntgräs (börjar fundera på om han är en kossa).
-
Nu har jag ätit och sitter och skriver ett arbete till företagsekonomin. Nu när jag vet vad jag ska skriva så blev de lättare. Kan säga att de jag hämtade på arbetsförmedlingen verkligen hjälpte mig. Har liksom varit fast i över en vecka på denna uppgift. Men nu trillade poletten ner och allt flyter på. Men har tagit en pause och väntar på att David ska komma hem med min frukt så jag kan få min fruktskål att mummsa på :) hihi
-
Kan skriva lite senare om Atos fästingmedel samt träningen vi gjorde idag. Det finns så sjukt många hundar som måste tränas på detta, men ägaren tar sig aldrig tiden till att sätta sig ner på en parkbänk i ett område med rörelse i med både vuxna, barn, hundar, cyklister och skejtbords. Så istället får man en hund som knappt går att hålla i när det väl kommer förbi något av dessa. Tycker faktiskt det är riktigt oansvarigt av er hundägare som inte tar er tiden som krävs för att lägga på er hund. Fy skäms på er! Kanske ni ska sälja, ge bort eller omplacera hund så den får någon som faktiskt bryr sig om den och dens välmående.
-
Nu ska jag återgå till skrivandet av uppgiften :D Hoppas ni alla har njutit av den goa dagen som varit idag, här i Karlstad är det varmt och skönt och blåser inte så värst. Dock har det nu på sen eftermiddagen mulnat på, men de är fortfarande skönt ute. Några droppar regn fann sin väg ner också, men inte så farligt :)
///Becca

Kommentarer

  • josse säger:

    Känner mig faktiskt lite träffad:-( men förhoppningsvis blir det många stunder på parkbänkar under sommaren:-D

    2012-05-16 | 22:05:07
  • Tina säger:

    Men är det sannt att ni brukar komma till hundrastgården i Skoghall? så roligt att ni bor i närheten! Skriv en rad till oss om ni vill träffas någon gång.



    Baily är hur fin som helst, har kollat hans profil på HR. Ja, det är en riktigt bra organisation.



    Idag när jag cyklade med Polly från Karlstad så gjorde en hund utfall mot henne eller henne och cykeln. Jag blev riktigt skrämd och förbannad på ägaren... Det är faktiskt inte så många med hund som lägger tid på träning...

    2012-05-24 | 14:25:16
    Bloggadress: http://cutiepiepolly.blogspot.se/

Kommentera inlägget här: