justbeccca

En trötter

Kategori: Allmänt

Äntligen torsdag, som jag längtat. Vet inte riktigt varför man kan tänka mig att de är för att David är ledig imorgon, vilket ska bli skönt att umgås med honom.
-
Jag orkade inte igår att skriva något, eller tiden fanns inte faktiskt. Jag pluggade från 10-14, med en pause när jag var ut till Emil. Josse och Texas var här också, så medans Josse och jag pluggade busade och röjde bröderna bus ordentligt här hemma.
Mellan 14-15 blev de slappning och sedan var de full rulle här hemma, mat och byta om och bära ner cykeln. Sedan cyklade jag till jobbet och jobbade från 16-21. Riktigt roligt var det, gick bredvid en kille som lät mig va mer involverad och göra saker. Så igår kändes det riktigt bra. Plus så var alla trevliga igår alla som jag jobbade med. Så nu käns det bättre där borta, kanske inte blir sommars så hemsk som jag trodde den skulle bli.
När jag hade slutat igår kom David och Atos och mötte mig, sedan gick vi förbi Carro och där stod hon och Håkan och pratade, så vi blev ståendes där ett tag. David och Atos gick hem(först handlade de) och Håkan åkte hem. Carro och jag stod och pratade mer, hon har ju faktiskt varit borta från stan nu i någon vecka, även fast hon va hemma över helgen så träffade jag ju inte någon alls så mycket. Eller de jag träffade var jag inte de roligaste sällskapet till. 
Efter pratstunden så gick jag hem och duschade och sedan kröp ner i soffan och åt kvällsmat och tillslut gick ögonen i kors så jag slängde in handuken för den dagen. 
Kan även påpeka att jag älskar att komma hem eller möta min älskade Atos, han blir så jäkla lycklig och glad varje gång. Han beter sig som att jag kommer lämna honom vilken sekund som helst, så då lämnar han inte min sida.
-
Idag torsdag har jag inet gjort så mycket än mer än att promenerat Atos först av allt. Sedan efter någon timme kom Lina hit med Tyra och Charlie och då blev de frukost för oss alla fyra och sedan vila en stund innan promenad igen. När David kom hem så smet jag iväg till Emil och tog ut honom på en runda. Blev även massa lek idag. Han var extra lekfull idag och dom dagarna måste man ta extra mycket vara på. hihi
Nu är jag tillbaka här hemma och sitter i soffan och dricker kaffe. Davids kompis och föredetta garagekompis(delade garage tills nu) kom förbi med nykel och sånt och fick sig även lite kaffe. Tyra har skällt ut honom fast väldigt tyst och försiktigt, nästan så hon trodde jag inte skulle höra henne. Men så tyst va hon inte, men efter 20minuter av små muttrande från hennes sida gav hon upp och la sig tillrätta för lite sömn. Charlie har minglat med grabbarna i köket och varit hel nöjd.
Jag tänkte att jag skulle hinna med lite mer idag, men jag är så sjukt trött. Jag skulle kunna somna ståendes i vilket hörn som helst i världen. har kommit igenom halva disken, men de finns kvar att diska. Sedan finns det tvätt som ska tvättas och tvätt som ska vikas och läggas in. Även puppgifter som ska göras och papper att fylla i och skicka in igen till mitt gammla arbete. Allt detta och en lång promenad ska vi hinna med idag. En lång promenad får de blir ganska snart, vill att Tyra och Charlie också ska få röra sig ordentligt innan de ska hem igen och Atos får nog en liten roligare promenad med lite hundkompisar med. hihi
-
Nej nu ska jag sätta igång med alla saker som ska göras idag. Ha en toppen dag, jag kommer att ha de. Även fast regnet tittar ut då och då.
///Becca
image description

Kommentarer


Kommentera inlägget här: