justbeccca

Lördag

Kategori: Allmänt

Idag är det lördag och de betyder egentligen ut och njuta av veckan som varit och göra vad du vill. Men inte i mitt fall, nej jag spenderar min lördag med att plugga med att ha haft ett avbrott och varit till Davids farmor och ätit lunch med henne, hans pappa pch styvmor. Som vanligt är det ju gudomligt god mat och man blir så mätt att jag hade kunnat somna på plats. De för mig är ett bra betyg :D
David har hjälpt mig med en uppgift idag och ska fortsätta senare idag, men han var tvungen ut till sin mor och greja med vattnet och sedan skulle han nog en sväng till garaget. Så jag passar på att göra andra uppgifter och ska även kolla klart på Romeo och Julia. Den är sjukt dryg den filmen, då det är den från 96 och inget stämmet för mig. Det en mer nutida film, men de pratar i dikter med varandra. Inledingsscenen är det skottlossning på en mack. Nja för mig går det inte riktigt ihop. Jag bara stör mig på filmen faktiskt.
-
Igår kväll var Jag, David och Atos och åt hos Josse och Håkan. Medans vi satt och åt så lekte Texas och Atos i deras säng och jävlar vad de lekte och länge. Jag blir glad när jag ser Atos busig och vill leka med andra hundar, då han inte är den som leker leker, utan han leker väl i cirka två minuter och sedan går han iväg och gör annat. Men igår lekte dom länge och de var riktigt roligt att se. Förstår dock inte vart Atos fick energin ifrån då vi hade promenerat, tränat och även cyklat till och från Josse och Håkan igår, men orkade ändå en massa lek. Kan ju säga att han idag inte gör många knop i alla fall :P hehe
-
Vi har även från och med idag testat att inte ha färskfoder, dels för att se om Atos vill äta sin vanliga mat. Men även kolla hur andedräkten blir utan färskfodret och enbart med den magiska vätskan jag har i hans vatten. Eftersom vi har märkt nu under dessa två dagar som varit att hans andedräkt blivit bättre, men vi har haft både färskfodret och vätskan så vet vi inte riktigt vilken som gör att han har bättre andedräkt. Men märker i såna fall snart. 
Atos har inte rört sin mat idag, så uppenbarligen är inte torrfodret gott utan färskfoder. Men han lär ju blir ordentligt hungrig snart. Dom äter ju faktiskt när de blir ordentligt hungriga, så de är ju bara att vänta och se när det sker.
-
Nu måste jag fortsätta med mina uppgifter, har gjort klart en "komplettering" fast de var inte en komplettering, utan jag hade missat att kommentera på två andras uppgifter. Så de har jag gjort nu och även fortsatt på samhällskunskapen (som förövrigt är skit tråkigt).
Hoppas alla ni njuter av eran lördag, jag njuter lite ändå fast jag pluggar. Har ju dricka och godis, samt tv på och ska som sagt strax kolla på filmen :)hihi
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: