justbeccca

Natten

Kategori: Allmänt

Det har varit en alldeles för lång dag idag, med mycket innehåll. På detta har jag haft lite feber, men inget som en panodil inte kunde lösa för stunderna. Så vi är för tillfället två sjuklingar i detta hem. Atos börjar sin penicillinkur i morgon och de ska va två tabletter om dagen i sju dagar. De ska förhoppningsvis ta ner svullnaden så de går att operera. På måndag får vi som sagt provsvaren och då skulle det bokas tid för operation också. Så nu hoppas vi på att blodvärdena tillåter en operation, då en återkommande sjukdom som denna kan ge alla möjliga organsvikt och sånt längre fram om det inte tas bort i tid. Så de pengarna man lägger, de investerar man i framtiden. Atos får kosta hur mycket han vill. Han är värd varenda krona! Så länge han inte lider vill säga. Hans bästa går före mitt, skulle aldrig utsätta honom för lidande för att jag själv skulle vinna på det. Förstår inte riktigt människor som faktiskt gör så mot sina djur. Den de finns såna inom alla djursinriktningar.
-
Men nu ger faktiskt hela kroppen upp. Men har inte varit hemma på hela dagen, förutom en timme mellan fyra och fem. Sedan borta igen fram till halv tolv, inkluserat Atos promenader. Han har varit med mig hela dagen, då vi varit ute med Emil, varit hos vet:en mm. Från fem till 23 va han hemma, men då umgicks Atos med David här hemma, mina två mys pojkar.
-
Nu tänker jag ta med mig min sjukling och ta och krypa ner i våra sängar och sova natten. Imorgon tänker vi sova en timme längre. Behöver vila bort denna dumma febern och förskylningen(början på förskylningen). Kanske är så att Mia kommer förbi en sväng på förmiddagen, hon ska nog kanske försöka få fart på bilen imorgon. Då de vi va och köpte på Helmia inte funkade, så va vi till biltema och köpte en annan sak. Men de blev lite för sent för henne när vi va klara hos vet:en och hämtat ut medicinen samt ätit på bergvik. Då hon inte hade sovit något efter jobbet(hon jobbar natt, börjarn 01.00 till 08.45 cirka). Så vart hon ordentligt trött vid tre. Så då blev de inget mer bilmeckande.
Jag vilade mellan fyra och fem och ringde ett samtal, sen åkte jag till Alexandra och drack kaffe med henne, hennes david och hans bror. Efter de blev de hämta Becca och Casper på hennes jobb och vidare mot Pets för hundmats handling och tillsist Willys för lite små handling. När jag kom hem så sålde jag två tröjor till en tjej och sedan åkte jag med Josse och Håkan till Coop för att gå runt och bara va. Köpte en film jag kollat på länge, men vetat att de kommer att sänka priset snart till 59kr och nu hade de gjort de, så den fick följa med hem. Vill ha den i min samling. Ni vet att vissa filmer måste man ha hemma, finns något mysigt över att ha DVD-filmer hemma. Finns vissa filmer(filmserier, ni vet filmer som släpps som fortsättning på första) av dem samlar jag på. Men bara barnfilmer, älskar att låta fantasin dra iväg. Då kopplar jag av på riktigt!
-
Nej nu drog de iväg igen. Nu blir de natten, har ju fått den infon jag va ute efter när jag startade dator. hehe Natti!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: