justbeccca

Mer till oss!

Kategori: Allmänt

Varit en underbar dag. Har faktiskt spenderat hela dagen, inte en sekund utan Atos. Förutom när vi va in på Ikea och sedan på kvällen hos Anna och Stefan för att äta våfflor, som vi gör till minne av farfar. Han skulle fyllt 90år imorgon och vi åt alltid våfflor på hans födelsedag.
-
Men annars så har jag varit med Atos hela dagen. Varit ute i Davids garage och lekt, varit i skogen med Atos, Ozzy och Mia. Varit hemma hos Mia och låtit hundarna sprungit runt. Varit och umgåtts med Alexandra och han har fått sprungit runt lös och grejat. Så de har helt enkelt varit en heldag med min favorit!
Dock är de en nackdel, Atos är inne en en slyngel(trots)period. Han testar på nya saker, t.ex. som att morra pt hundar som går förbi bilen när han är i. Gör han fel och man säger till honom, då käftar han emot. Fast bara i en form av morrningar och han vågar inte ens titta på mig när man gör de. Kan hoppas på att de är 3års trotsen som kommer redan nu. Atos har ju ändå alltid varit tidig med utvecklingen. Annars kan jag bara vara berädd på att 3års trotsen blir ännu värre. Men jag möter den gladeligen, med armarna öppna.
Det har också varit en perfekt dag för mig och Atos att göra en massa roligheter på då de har snöat hela dagen och vi älskar snö. Man kan inget annat än att göra de! 
Jag uppskattar allla årstider, tråkigt att hösten och våren är blöta årstider. Sommaren är för varm för att träna mer fysiskt med hunden under dagtid. Kan inte cykla, åka inlines eller något roligt under sommaren. Dessutom är de för mycket äckliga mygg och knott. De är både min och Atos åsikt. Vintern är perfekt, man går ut och leker i snön. Man tar mysa vinter promenader i snön. Sedan kommer man in och myser ner sig i soffan och njuter. Man kan dra pulka och träna mer fysiskt. Jag är ett stort fan av vintern och snön och de står jag för! Till och med Atos är de, har nog aldrig sett en sån lycklig hund som när han ser snö. Bästa som finns! Så mer snö till mig och Atos, så är vi nöjda!
-
Nu ska jag strax mysa ner mig bredvid Atos i soffan, ska fixa in nya koden till de trådlösa nätet på min laptop. Då David fixade de i morse. Så nu kommer de komma nya bilder lite oftare. Samt kanske bilder från skogen idag. Om de blev några bra. Har inte kollat kameran än. Var inte bästa ljuset för bilder heller. Vi va i skogen i skymmning och vi alla fyra hade reflexer på oss. Så jag tror de flesta reflekterar blixten. Men de är värt ett försök.
-
Tänkte också lägga upp en lista, med frågor som jag ska svara på.
Dag 1 - Presentation om mig/oss
Dag 2 - Presentation om våra hundar
Dag 3 - Presentation om hundar jag/vi haft
Dag 4 - Berätta om våra hundraser som vi har nu och haft
Dag 5 - Andra husdjur i vårat liv
Dag 6 - Renras eller blandras?
Dag 7 - Hundsport
Dag 8 - Viktiga egenskaper när du/ni väljer hund?
Dag 9 - Förebilder inom hund
Dag 10 - Hur valde du/ni kennel?
Dag 11 - En ras du/ni skulle vilja ha
Dag 12 - En ras du/ni inte vill ha
Dag 13 - Det här älskar våra hundar
Dag 14 - Det här tycker inte våra hundar om
Dag 15 - Visa en rolig bild på våra hundar
Dag 16 - Ditt favoritminne med våra hundar?
Dag 17 - Tik eller hane?
Dag 18 - Varför har du/ni hund?
Dag 19 - Våra mål för 2012
-
Där har ni listan som ska gås igenom nu de närmsta månaderna. Ska bli roligt att svara på dessa och komma ihåg allt man gjort.
///Becca

Kommentarer

  • Pille säger:

    Du kan i allafall dra på dej skinnkläder å hoppa upp bakpå motorcykeln på sommaren, alltid något 😊

    För vamt pyttsan,

    2012-01-08 | 12:16:20
  • Rebecca säger:

    ja de kan jag göra :D hih

    2012-01-08 | 14:08:08

Kommentera inlägget här: