justbeccca

Lungt

Kategori: Allmänt

Haft en lugn och skön måndag i hemmets vrå, förutom promenaderna. En med David M, Atos och Emil. Resterade med enbart Atos.
Gjort hemma saker så som diska, plockat och pluggat. Sitter och överväger om man ska dammtorka eller göra de imorgon och då även dammsuga.
-
Har även pratat med veterinären idag för att få reda på lite saker. De är tur att jag ringde, så jag fick allt rätt. Hade jag gått efter pappret så hade jag gett Atos torrfodret två veckor för tidigt. Svullnaden lägger sig mellan 2-3veckor. Så jag fick även reda på att han har lite vätskebrist, men de är så lite så att de skulle inte göra så mycket med att åka in och ge han dropp. För han själv kommer börja dricka om cirka 1-2veckor och han får inte träna eller leka fram tills allt har lagt sig. För idag har det gått en vecka sen operationen. Atos har gått över till att äta sin mat fast blötlagd och de är då det enda vattnet har får i sig. Men de vill enbart ha in honom om han får hög feber, alltså den lilla febern han haft i veckan inte varit farlig och om han börjar få problem med kiss och bajset.
Så nu har min oro lagt sig, dock känner jag med Atos. Han måste tycka att livet är skit tråkigt just nu. Inte få leka och inte så träna något. Han bara sover, visserligen behöver han det. Men han borde inombords va lite små uttråkad. Han biter en liten stund i sina leksaker och sedan somnar han. Så trött de är han!
-
Nu har det även börjat snöa ordentlig ute idag igen. Jag klagar verkligen inte på snön, jag vill ha mera. Men kan itne vara ute och leka i snön med Atos nu. Så då känns de som de kan kvitta..
De började snöa för redan trvå timmarsen, men då va de mer fruset regn som kom ner. Men nu är de snö :D hih
-
Nu ska jag äta lite och sedan kolla på tv eller städa eller plugga.
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: