justbeccca

Oavsett

Kategori: Allmänt

Livet rullar på, mailen trillar in och möten bestäms.
Jag är så otroligt nöjd och glad för chansen jag nu fått och kan inget annat än att känna att oavsett hur de går, blir jag en erfarenhet rikare.
Det enda som verkligen känns nu som behövs ta tag i är tre val, en valp, en utbildning eller en skåpbil.
Väljer jag valpen kommer den infinna sig hos oss inom snar framtid.
Väljer jag utbildningen kommer den ske under hösten och väljer jag skåpbil blir det inom den närmsta månaden.
Men valet mellan valp och utbildningen är svår. Jag vill göra både och nu under hösten. Dels för att utbildningen är lätt att få gjord, jag väljer studietiden själv och den är på distans.
Valpen är under hösten då den uppfödaren jag har kontakt mes får en väldigt fin kull vecka 38. Nästa parningen har inte de linjer jag är ute efter. Sedan finns det inte många uppfödare med just den rasen och i princip alla har rätt nyligen haft kull och ska nu vänta något år.
Jag i min tur börjar känna en tidspress, då jag anser att Atos befinner sig i väldigt bra ålder och mognad för en liten valp. Han kan reglerna, han har psyket som många hundar saknar och han kan leka. Tålamodet som han har, det har verkligen inte många hundar. Men Atos har det emot alla hundar.
Jag vill ha en valp som Atos kan vara med och lära upp. För Atos är perfekt och stabil för en sådan uppgift.
Så någon som vill hjälpa mig med mitt val? Hur hade ni valt och resonerat?
Valp eller utbildning?
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: