justbeccca

Längtan

Kategori: Allmänt

Jag vill ha snö!
Varje liten cell i mig skriker efter snö. Jag vill ha vinter, massa massa minusgrader och mycket mycket vitt på marken. Då är jag nöjd, riktigt nöjd! Oh mitt tålamod tryter varje gång graderna stiger upp mot 20 och solen verkligen börjar kännas mot huden. Åh! Jag kan bli så irriterad nu så jag kokar..
Ge mig VINTER!

Idag har Tyra och Charlie varit här från halv fyra tills strax efter åtta. Vi har hunnit led promenader, varit iväg och köpt två saker. Sedan har vi spelar hundspel. Först testade jag spelet med Atos(trodde faktiskt inte att han skulle va intresserad) och det gick super bra. Han var väldigt samarbetsvillig och kände för att spela.
Sedan fick Tyra testa, och till sist Charlie. Båda två super duktiga, Tyra är väldigt på och hjärnan går på högvarv på henne, riktigt kul att se.
Charlie blev trött när kuberna inte ville välta efter tre krafs med tassen på dom. Men med lite hjälp så gick de, ville inte han skulle tappa tålamodet. Utan att de skulle va något roligt och positivt.
Kan säga att det var skit roligt att spela med alla tre.

Efter en spelomgång så tog jag med mig Atos och den nyinköpta Ikea badrumspallen in i köket för lite mer taget träning med pall. Nja, pallen var inte helt okej för honom. Men när han insåg att det inte var farligt att stå på den och att man fick massor av godis och beröm så kunde man ju faktiskt stå där ett tag.
Atos gjorde framsteg på pallen och var super duktig, riktigt stolt och nöjd matte idag!
Testade sedan pallen med Tyra och Charlie, de var sååå duktiga. De var till och med mer intresserade av mig, pallen och godiset att de inte reagerade när Lina ringde först på porttelefonen och när hon kom in. Var jätte bra sätt att hålla dom lugna och fokuserade. Riktigt stolt dagmatte över dom idag! Det är så kul att de är samarbetsvilliga med mig, det värmer så mycket:-) kan inte få bättre recension av en hund faktiskt:-) hihi
Nu blir det natten, imorgon kommer Tyra och Charlie 07:40 till 21.10(typ). Lina går i skolan och jobbar. Så det blir en heldag med mysfisarna:-)
Jag ska även till tandläkaren kl:10.00-10:50. Lite nervös är jag, men jag har samma som sist så det går nog bra:-)
Natti på er!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: