justbeccca

Inte vad man väntat sig

Kategori: Allmänt

Kan glatt meddela mina kära läsare att jag inte har öroninflamation. Utan att det onda i öronen hänger ihop med mitt gnagande av tänderna på nätterna(vissa nätter). Så jag var inne hos läkaren i 6minuter, betalade 200kr för detta. För att bli vidare skickad till en tandläkare. Men med en massa olika teorier som läkaren hade berättat för mig. Det sista han sa till mig var att risken var stor att mitt gnagande kommer från mina spänningar i nacken och min ansträngda axel/skuldra/nacke. Ne men självklart ska ridolyckan vara med inne och spöka. Med alla dessa teorier och den jobbigare av dom alla, att det kan komma från ridolyckan gick jag gråtandes till bilen, för att kunna sätta mig i lugnet i bilen och ringa till tandläkaren. Ringde dit och förklarade allt, hon jag pratade med bestämde sig för att hon ville rådgöra med en tandläkare innan hon kunde bok tid till vem jag skulle till. så hon skulle ringa upp mig idag eller imorgon. Men strax efter tre ringde dom upp och frågade om jag kunde komma på en gång. Då de hade fått återbud och ville att jag skulle komma direkt. Så jag skuttade bort och fick allt överstökat. Så nu har de slipat en tand som kan vara orsaken till mitt gnagande. Sedan lagade dom provisoriskt tanden jag har där lagningen gått sönder, vi bokade även in en tandundersökning för att sedan kunna fixa så jag får tandvårdsförsäkring, då ska även den provisoriska lagningen kollas upp(om inget händer innan) och då bestäms även när den provisoriska lagningen ska bytas ut mot den riktiga. Jag har funderat länge på om jag ska skaffa sån försäkring, men jag har inte riktigt vågat. Då jag känt att jag inte vill veta statusen på mina tänder efter alla tabletter jag vart tvungen att äta. Men de sa att mina tänder var väldigt fina. Nu när jag har lagat tanden och även fått veta att mina visdomständer är påväg(sakta) så känns en sådan försäkring helt klart värd pengarna. Jag tror jag kommer utnyttja den bra, plus på det så kommer jag ha koll påminna tänder och jag är ju lite av ett kontrollfreak, med både för och nackdelar. Låt mig även förklara varför jag grät. Det var ju inte längesedan jag skrev ett inlägg om min ridolyckan och hur jag känner för allt som hänt efter det. Jag trodde faktiskt att allt det var över, att dem olyckan inte kunde påverka mer än den gjort. Senast igår pratade David och jag om hur jag är, min kropp mår och hur jag ser på mycket efter mina år med smärtstillande. Jag kan inte förstå att min energi inte återfunnit sig ännu, då jag inte ätit tabletter sen början på december. Men av någon konstig anledning blir jag inte pigg.. Detta stör mig fruktansvärt mycket, det stör mig otroligt mycket att den dagen, minuterna allt skedde på kan förstöra så många minuter nu och minutrarna i framtiden. Så idag när läkaren sa så som han sa, så kände jag att de va droppen. Det är för mycket, det verkar ALDRIG bli bättre. När något känns bra, så kommer något annat. Min fråga är hur mycket kan en enda människa klara av innan den går under?! Fördelen för mig är att det finns några få som får en att orka, på första platsen är Baily och Atos. Men dom har alltid funnits där genom allt och inte dömt eller klagat eller satt något ord fel. David är självklart på första platsen också, men jag kan känna en hopplöshet och frustration för honom. Det finns inget han kan säga eller göra för att de ska bli bättre för mig. Han blir lika ledsen när jag är det och han är så otroligt förstående<3 Nej, nu ska jag sova. Har varit en lång och ytterst jobbig dag. Kommer vara hemma från jobb i två dagar nu. Då jag inte fick jobba. För att testa en teori till som handlar om stress och det snabbaste sättet var att se hur det blir om jag inte jobbar. Då en normal människa blir stressad när den ska sova, då den redan är inställd på morgondagens alla måsten både före och efter jobbet och även jobbet. Plus på de så var det lite mer om tanden som lagades som behövde ta de lugnt och vila med mera. Okar inte skriva allt de, är för trött. Natti på er! :-) ///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: