justbeccca

Framme!

Kategori: Allmänt

Nu är vi framme, alla tre, på tre olika ställe. Jag och Atos hos mamma och Baily i Falkenberg, Carro hos Johanna och Nille i Slöinge och Davis hos sin pappa i Halmstad. Imorgon kommer även Josse, Håkan och Texas ner. Så nu är det bara pappa som fattas här nere i helgen så är hela familjen samlad. Sedan saknas även faster Anna, Stefan och Arwid för dom räknas även in i familjen.
Men de ska bli en mysig helg med familjen och en lugn. Skönt att äntligen komma iväg någonstans och göra lite annat. Kanske kan sluta stressa nu och hinna tänka lite på allt. Vet i alla fall att träning med Atos ska ske här under helgen. Då jag vill träna lite i en annan miljö:-)
Bilresan hit gick super bra, jag körde från Karlstad och till mitten av Göteborg. Kan berätta att jag är på brytnings gräsen av att börja grina om jag måste köra igenom ett till vägbygge, i skymning och mörker med mötande..
Atos hade det prima längst bak i bilen, med alla sina filtar och täcket inklusive leksakerna. Sina kisspauser, sträcka på benen och leka lite satt inte heller fel mellan sovandet.
När vi åker i väg så här har jag alltid med mig minst 3liter vatten, en platsskål, godis och leksaker. Men detta är alltid något som finns i våran bil. Då det första jag installerade i bilen när jag fick körkort var en hundlåda i bagaget.
I den finns leksaker av olika slag, godis, bajspåsar, godisväska, klicker, vatten flaskor, en platsskål och en sån där ihopvikbar vatten skål i nylon?! Sedan finns en liten grön första hjälpen låda till djur, mest inriktat mot ögon. Men igår köpte jag även en större väska med första hjälpen för hund/djur som ligger i handsfacket. En blå fin väska, innehåller allt man behöver. Helt klart värd 50kr, köpte den av en tjej på fb-sidan Karlstad köp och sälj. Den är aldrig använd, den har bara legat i bilen och som hon sa till mig: "jag hoppas inte ni heller behöver användning för den". Men mitt svar blev med glimten i ögat: "risken är stor, min hund tycker uppenbarligen om att vi ska spendera pengar på honom".
Den väskan kostar i normala faller mellan 199-499kr. Så jag gjorde nog årets klipp igår:-D

Nej nu blir det natten, ganska så trött efter dagen och imorgon är de en ny dag:-) hihi natti!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: