justbeccca

Plugga

Kategori: Allmänt

Har spenderat dagen i ett rätt bra och lugnt tempo. På morgonen och förmiddagen var ju sötisarna Tyra och Charlie här. Gick super bra, även fast Tyra löper och Atos är okastrerad. Atos har ingen sorg alls, så kastrering kanske inte ligger på topp tio listan att göra. Då han inte är på, han äter som han ska och han är helt enkelt sig själv. Precis som han är när han inte är med löptikar. Visst han flörtar lite smått, men det är inget att han inte förstå nej från tikens sida. Blir så stolt över honom! 
Vid strax efter tio gick jag och Lina på promenad med hundarna runt sundstatjärn och de skötte sig väldigt bra, dock kaxade Atos mot en annan hund. Men han va först glad och när hunden kom närmre och var i attackställning blev Atos arg och gav i från sig ett morrande. Men den förstår jag honom faktiskt, hade också blivit sur om någon kom och gick förbi mig med en knytnäve i högsta hugg.
-
Några timmar senare kom Josse och Texas hit och vid kvart i två tog jag min cykel och kopplade Atos närmast cykeln och Texas längst ut. Gav Josse Davids cykel och vi började våran färd in mot staden för att träffa Carro och hjälpa henne pumpa hennes cykel för att sedan cykla gensamt hem. Allt gick jätte bra, Texas var duktig för att vara första gången han sprang bredvid. Trodde dock han skulle bli trött, men icke där blev jag rätt lurad av honom. han kräver längre turer än in till stan och tillbaka. Vi hade även vårat första hundmöte och de gick väl, de var många sura miner från Atos och Texas och jag såg ut som lutande tornet i pisa. Men just nu är det mycket hormoner i båda grabbarna. Vi gick i alla fall inte omkull och vi stannade inte. Så jag är nöjd.
-
Väl hemma igen så har dagen beståt av pluggande. Vi va hemma strax efter tre och satte igång med att plugga. Nu är vi egentligen klara med uppgiften, men jag ska vara fröken duktig och siktar på högre betyg och sitter därför lite längre med uppgiften. hihi Hoppas på bättre betyg än G, men jag är helt nöjd om jag får G. De är det första jag är ute efter.
-
Kvällen vet jag inte vad mer den ska bestå av, ska i alla fall göra klart uppgiften och kanske hitta på något med Atos och David. Kanske ska försöka köra Mazdan idag, men skriver jag här att jag ska de så sker de inte. För de har de inte gjort de senaste gångerna..
Ha en toppen kväll nu alla och hoppas ni är nöjda med eran vecka och speciellt eran fradg den 13:de. Jag är de med min i alla fall :-D
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: