justbeccca

Inget att ha..

Kategori: Allmänt

Ja som jag skrev förut skulle vi iväg ocj kolla på en lägenhet och vi gjorde det. Kan säga att vi båda hade nog redan bestämt oss innan vi ens satte oss i bilen dit. Men vi tänkte att vi måste ändå kolla och se hur de skulle bli om vi skulle gilla den. Men kan säga att de är nog den värsta lägenheten jag någonsin sett! Kan för set första säga att när vi klev i genom ytterdörren så sjönk man ner lite i golvet med fossingarna, otroligt äckligt. Sedan va allt väldigt gammalt och träigt. Det enda nya i hela lägenheten va tvättmaskinen. Då tackar jag gladeligen nej till den 1000kr billigare lägenheten med den nya tvättmaskinen och stannar kvar i den fräscha 1000kr dyrare lägenheten med den gamla tvättmaskinen och är nöjd!

Men efter den tre minuter långa titten av lägenheten åkte David, jag och Atos it till garaget och där blev de påfyllning av olja i bilen och sedan en liten promenad. Mötte en kompis(Timman) till Pille som vi stod och pratade med och David fick även en som kunde låna ut viktiga garage grejer, bara några 100meter ifrån hans garage.
Efter våran promenad blev de kaffe mys i solen och lite lek med Atos. Sedan kom Tobbe, Natalie och Marcus förbi i garaget och de blev mera prat och mera lek.
Tillslut efter någon timme tog jag mig där i från och hämtade Carro för att hämta ut hennes tågbiljett och sedan åkte vi till Josse och Håkan för lite prat och cola drickande:-P haha
Fem i fyra lämnade jag av Carro på tågstationen och åkte och hämtade Alexandra för kaffe mys i solen.
Så vi svängde förbi Shell och köpte oss varsin kaffe och sedan parkerade vi våra söta rumpor på en parkbänk vid kanalen mitt emot CCC. Riktigt trevligt och mysigt var det:-)
Självklart var Atos med hela dagen och njöt och levde livet:-)

Nu på kvällen har jag städat här hemma, ställt allt som ska ner i källaren i hallen och väntas på att bli burna ner till förrådet som ska ske imorgon. David skurade köket åt mig, men ska städ mer ordentligt imorgon eller på tisdag. Har ju liksom rotat runt lite efter jag städade:-P hehe
Åkte även till Coop på bergvik en sväng med Josse, Håkan och David. Efter en timme där så åkte vi hem, gjorde mat (Big one Classic) och sista avsnittet av Game Of Thrones på säsong ett. Nu ska vi börja med tvåan, kommer gå sakta dock. Men man kan inget annat än att älska den serien och den är beroende framkallande.

Satte även upp de nya skyddet vid atos matskål förut och fixade i ordning hand mapp. David kallar mig för pysselmaja samt ordningsfreak(i tystnad). Men alla papper har sin plats i sin mapp, eller i en pärm och så borde alla hem ha det!
Nu ska jag efter att ha fått mitt behov av mer information/lära om hundpsykologi/etlogi mättat så jag kan sova gott i natt. Så jag säger natti till er alla. Imorgon ska tänkte jag baka hundgodis och även leta upp ett bra fästingmedel.
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: