justbeccca

Lite snö i alla fall

Kategori: Allmänt

Nu har dett gått några dagar och jag har tänkt flera gånger att jag ska uppdatera, men inte kommit så långt. 
Fick ett sms av min styvpappa för några dagarsen att han hade hittat till min blogg och läst såpass långt tillbaka till då Atos var valp och var inne i sin allergi period på fodret.
Förra veckan flyttade vi Josse och Håkan, höll på från 11-02.30 på onsdagen och fortsatte 08-14 på torsdagen. Men då är all flytt och städning inräknad. Vi tjejer kom fram till att nästa person som flyttar får fixa flyttstäd, för nu är vi trötta på detta. Vilket blir jag och David som får fixa flyttstäd. Men han kom då på idén att han ska fixa flytten och jag ska fixa städandet. Jag tror faktiskt att jag hellre byter med honom, men vi får se vad de blir. Först ska vi ju hitta dit vi vill flytta. 

Annars har veckan knallat på med pluggande, hundlek i Väse, film mys hemma. Sen igår fastnade jag och Mia med att kolla på en film när vi åt nybakade bullar och drack kaffe. Riktigt roligt hade vi, när vi skulle åka så hade minuspolen på hennes bilbatteri lossnat så hon fixade bilen medans jag gjorde annat. 
Där ute var de mer snö än inne i stan. På vägen ut så körde det om mig en bil på E18 med en decimeter snö på taket. Då blev jag väldigt nyfiken på vart den kom ifrån med all snö. Jag vill ju ha mera snö!! Men får glädjas åt de lilla vi fått.
Idag var vi hos vetrinären med Atos. Detta va då ett vetrinärbesök som är inför nyår, så vi fick insturktioner på vad vi ska göra och de bästa av allt var att tabletterna han sa äta i tio dagar innan nyår och över nyår är inte en massa läkemedelpreparat utan det är baserat på kokosmjölk, som är bevisat ge en lugnande effekt. Precis som när valparna diar. Som tur har jag redan läst om den tabletten så jag visste vad de var hon pratade om. Så jag hoppas starkt på att de funkar nu tillsammans med DAP inheten som ska sitta i väggen från och med lucia.
Dessutom kollade hon hans halsmandlar och de såg så fina ut. Så jag kan vara lugn ett tag till att han inte får halsfluss. Sen berömde hon Atos över att han har lugnat sig så mycket. Han är en mycket fin hund!!
Nu ska jag smita ut till Josse, Håkan, Carro och söta lilla kusinen Arwid som sitter i köket hos Josse och Håkan och äter nybakade lussebullar. Sedan återgå till pluggandet av Religionen.
//Becca

Kommentarer

  • Pille säger:

    Så ja, nu är du tillbaka😊 Lussebullar ja.... Gottigott!

    2011-12-10 | 00:23:14

Kommentera inlägget här: