justbeccca

Annandagen

Kategori: Allmänt

Då var denna röda måndagen över. Ska strax krypa ner i sängen och sova vidare. Har redan sovit någon timme i soffan på Älsklings bröstkorg lyssnandes på hans hjärtslag. Finns inget bättre än att somna till de.

Idag har varit en lugn dag, myste på förmiddagen och åkte in till stan runt ett med älskling. Kollade i affärer, hittade ett linne på MQ, men de va för mycket folk att trängas med så de va inte så super roligt. Men mysigt hade vi de;-)
Sedan va jag på I2 med atos, men självklart när vi har gått halva rundan så är de något pucko på Wåxnäs som bestämmer sig för att bränna i väg fyrverkerier. Innan jag ens fatta vad som hände hade atos redan vänt och var i fullfart på väg mot bilen. Jag försökte få honom att stanna, leka eller springa med mig. Men de slutade med att jag fick springa till bilen, där jag fann en liten svart bumling ihop tryckt vid bagaget. Men jag som är så vrång bestämde mig för att leka bort allt. Så jag kastade pinnar... Men mig själv.. De satt en Atos och kollade på, men efter en stund gick han två-tre meter från bilen och kissade. Då fick de räcka för idag.
Tänkte bara påpeka för er okunniga människor att en hund som är skotträdd betyder inte att de handlar om tillit. Precis som att en häst som blir rädd för en katt eller en brunn och hoppar åt sidan, betyder det inte att den inte litar på sin ryttare. De blir precis som oss
Människor skrämda.. Men vissa uttrycker sig för fort innan de tänkt klart eller ens börjat använda hjärnan.
Sedan betyder det inte att de har dåligt psyke. Atos är stenhård och dominant, men de finns saker han är rädd för. Vissa saker är borttränade och vissa är under pågående träning.. Allt sker inte under en natt.

Nu ska jag sova, ska morgon mysa och sedan till Ikea vid tio. Natti!
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: