justbeccca

natt blogging

Kategori: Allmänt

Lite dryg uppdatering jag vet. Men har inte orkat eller kännt för att uppdatera under helgen, plus jag har varit upptagen. Ni vet hur det är att ha en liten bebis:P hehe (valp)

Ja som ni vet i fredags var det min och mammas födelsedag, så då städade jag och grejade hemma och sedan på kvällen kom familjen hit på lite kalas =) Köpte smårgåstårta och grejer för över 600kr, tur att mamma betalade den andra tårtan för 397kr(eller nått sånt). Inte billigt att fylla år, kan säga att de var fan bättre att bo hemma då. hehe
Men som tur är så får man växa upp och lära sig om livet och vad de kostar.
Vissa personer växer ju aldrig upp och lever på andra och tror att de ska fixa allt åt en. haha patetiska människor. Kommer aldrig bli sån, tänk att inte kunna stå på sina egna ben. Inte köpa allt de du vill utan att be någon annan om pengar. Usch, vad hemskt

På fredags kvällen var jag ute en sväng och träffade lite folk. Hade ju redan då fått Baily utav mamma så jag kände inte för att gå ut. Var ju menat så hela helgen, men med snöstormen och hundarna kände jag inte för det. Så de fick bli en massa bus med grabbarna och umgås med vänner och familj.



Lördagen vaknade vi tidigt och gick ut, ringde vid elva till Håkan och pratade lite. Vi la på och jag ringde Mattis och pratade och bestämde oss för att det inte var någon idé att gå ut.. Ringde två samtal til och sedan började jag städa i ordnig här hemma. Diskade allt från fredagen och plockade ordning här hemma.
Vi två kom Josse, Håkan och Texas. Strax efter dom kom Anna och Arwid på med födelsedags fika. Anna jobbade i fredags och skulle jobba måndag och kunde då inte vara med och fira oss på våra födelsedagar så då tog vi det på lördagen. Och jisses vad stor Arwid har blivit och busig =) Atos tyckte han var intressant och rolig, plus man kunade ju sno kakor från honom:P haha
När de hade åkt tvingade jag Josse och Håkan med ut till Bergvik för att köpa nya skor, fick med mig två par =) Behövde nya vinterskor med högt skaft. Med tanke på allt snöande och den dåliga snöplogningen av trottoarer här i stan och jag har två hundar som behöver ut trots vilket väder det än är. Men sko köpena var skit bra och jag är super nöjd. Sen blev de gå runt inne på Coop och köpa filmer, mer kompostgaller, tuggben, saxar, memoblock och lite mer nödvändigt.
Sedan på kvällen blev de mat på McD och träff av folk =) Alla tre grabbarna( Baily, Atos och Texas ) fick mera nya vänner och beundrare. Så de var nöjda. När jag kom hem kollade jag på en film och sedan var de natten.



söndagen var det mest lugnt, myste hela dagen med grabbarna( Baily och Atos ) och kollade på en massa massa filmer hela dagen. De blev ganska många promenader också plus lek i 1meter djup orörd snö. SKit roligt, tur att jag har busiga poffsar( hundar ). På kvällen kom mami förbi en sväng för att träffa hundarna och berätta lite om konseren i Sthlm och tågresan hem. Hehe



Idag, Måndag fyllde Josse år, så grattis till henne.
Jag har varit där och firat henne sen fyra i eftermiddags och kom hem vid strax efter tolv.
När jag kom hem så har jag fixat ordning mer här hemma, fått i ordning i hörnan vid garderoberna och fönstret.
Imorgon ska jag diska, damsuga, plugga, städa och fixa i källaren, lämna tillbaka tv som jag köpte förra veckan. Vill inte ha den. Måste lära mig att inte köpa saker jag tvivlar på. hehe
Träna med lillen mer. Han har varit så lugn hela helgen tack vare Baily och träning. Så nu ska jag fortsätta träna honom. Och idag fick han och Texas till och med Ina att leka med dom ute en stund kanske tio-15min innan hon blev arg. De var riktigt roligt att se, hih
nästan alla familjens hundar kommer överrens nu.
Ina, Atos & Texas trivs ihop.
Baily, Atos & Texas trivs ihop.

Men Ina och Baily funkar inte så bra när godis och leksaker finns i närheten. Baily har blivit kaxig och viker sig inte längre för henne. Han visar tänderna och blir förbannad istället och Ina blir förbannad på honom för att han visar tänderna.

Sedan från och med idag håller jag på med två olika projekt för mig själv. Ni kommer att märka med tiden vad det är =) hih
Nu blir det natten, sov gott eller god morgon på er

XOXO//Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: