justbeccca

Lång dag, lite smärta

Kategori: Allmänt

Då var man hemma från allt idag. Dagen startade med att åka till Åby vid strax efter sju, efter att ha lastat och fixat alla grejer som skulle med. Halv sex blev jag hämtad av syrran Johanna.
Väl framme så fixade vi lite, kollade lite lopp. Hästan startade, men gick inte så super bra. Hon fick mjölksyra i benen. I duschen trampade hon mig på lill tån, dock då fattade jag inte att hon stog på min fot, utan trodde hon bara stog på sko kanten. När vi väl började gå ut mot boxen kom den förbannade smärtan. Men det är sånt man får ta, lite smärta eller ja mycke smärta dör man inte av. hih

Kollade på båda heate av Åby Stora Pris. Så underbartt det var att se dom, vilka jävla krafter och vilja de har.
Någon timme senare när vi skulle lasta Tarantella så gick larmet om en lös häs på banan, så de var ju bara att praktiskt taget springa tillbaka med hästan in i boxen fort och upp till banan. Väl uppe vid staketet möttes vi av någon man verkligen inte vill se. En häst Immenso November hade under loppet kollapsat och avlidit. Där kommer vi alla åskådare och möts av en syn på en död häst mitt i travbanan. Jag har nog aldrig kännt som jag gjorde då. Inte ens med alla mina olycket, det var som ett stort hål i magen dök upp och tårarna kom som ett vattenfall. Smärtan som ägare, skötare, kusken har då de får se/veta att deras häst har dött under ett V75-lopp i direktsändning, den känslan vill jag aldrig känna. Jag har sett 4-travhästar nu i mina 18år dött mitt framför mina ögon på travbanan, antingen under ett lopp eller precis efter. Till och med vinnaren i ett lopp har dött framför mina ögon några meter bara i från mig. Usch, och hörrni glöm inte att det går också i mellan 70-80km/timmen med dessa och tänk då på att man antingen sitter på eller bakom hästen.

Här kan ni läsa mer om det.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article5822175.ab

Nu blir de sova, mitt hjärta baily och jag ska gosa ner oss riktigt ordentligt nu. Vi har varit ifrån varandra så mycket de senaste dagarna. Så nu behövs det lite oss tid.
Ja just de till helgen den 26september är de Unionstravet på Färjestad, gissa om vem som ska dit =)
Pussisar på de

XOXO//Bambii

Kommentarer


Kommentera inlägget här: