justbeccca

Isgator och snötäckta skogar

Kategori: Iphone

Så här trötta som de är nedan till på bilderna, blir man efter 35 minuters spring i blötsnö i skogen. 

För det är nämligen så att idag bytte vi gångbanorna som är gjorda av is, mot gångstigar täckta av snö. De fyrbenta tog tillvara på varje liten sekund av den öppna och härliga terrängen, medan jag gick och filosoferade. Börjar komma fram till en träningsplan och vilka delmål som ska ske under denna planen. 

Väl hemma efter lite mys med handduken i hallen, som Akhela också förövrigt äntligen förstått är super mysigt. Till den grad att hon krävde mys när vi klev innan för dörren :-D 
Samt mys i soffan somnad båda gott. Skälv har jag druckit kaffe och pratat med Husse i telefonen.




Eftersom jag halkade 3 gånger på första promenaden igår morse, som skedde 05.55 och det hade precis börjat snöa så det låg liksom lite puder på den blanka isen. 
Så tröttnad ekar efter ytterligare två vurpor under gårdagen. 
Så nör jag skulle handla igår sprang jag över vägen och in på jula och köpte i panik isbroddar. 
Det är bluewears egna isbroddar, kostar egentligen 99kr men var nedsatta till 49.90kr. 
Funkar alldeles perfekt! Så jag kan nog investera i ett par till, så jag har dels liggandes hemma men även till andra skor.
Man kan gå helt normalt med såna här på. Du har liksom grepp även där det egentligen är glashalt. 
Tttar man på väderprognoserna ser det inte ut att ljusa med detta konstiga väder vi har nu. Plus på dagarna och minus på nätterna. 

Så jag rekommenderar alla andra som bor i Karlstad att köpa dessa. Annars säger jag som kommunen, gå inte ut om du inte måste. 
Även andra ställen i landet som drabbas av samma sak som vi, och har inte gjort det än, så lan det ändå komma. Så köp och ha hemma. 

Min första vurpa för detta året gjorde jag i lördags, ute hos svärmor. Snö på en istäckt gårdsplan, som jag egentligen vet är istäckt. Blev så arg att jag sparkade på dragkroken på bilen :-P haha 
Men det straffade mig, fick smärta i höger handled. När jag halkade tog jag emot mig med enbart den. Så hela min kroppstyngden på en stackars led.
Samt efter gårdagens 5 vurpor mår även den handleden inte super bra. Men de går åt de bättre nu i alla fall. 
Jag har gått om halkstatistiken tack vare isbroddarna och känner mig lika säker på att gå på isen som att gå på bar asfalt :-D 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: