justbeccca

Kursstart i agility

Kategori: Hundar

Igår var det kursstart i Agility på min klubb. Denna gång var jag och Akhela anmälda till det och gud vad kul det är. 
Akhela och jag har redan blivit visade innan kursstarten några grunder, men det är extra kul att ha några att träna med nu. Vi är några stycken som vill tävla i agility. Så då blir det ännu roligare. 

Igår tränade vi på hopphinder. Akhela måste tränas stenhårt i stadgan och att inte tjuvstarta, vilket hon gärna vill göra då hon insett hur bra och kul godistanten är. Haha 
Matte måste träna på att inte själv bli lika överexalterad som Akhela. Då hon redan ligger på 80% och jag tillför ytterligare 40%. Så jag måste träna på att dämpa mig själv, ned till 20%. 
Akhela tar ett hinder på kommando

Akhela tar två hinder på kommando

Akhela tränar tunnel 
Planen är att åka ut till klubben att träna imorgon(söndag) tillsammans med i alla fall Josse och tia(som också går kursen). 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: