justbeccca

Funderingar

Kategori: Hundar

Jag älskar att se hur mycket Akhela utvecklas som hund. Hon har det där extra som krävs av den hunden jag sökte efter. 
Hon sparar allt något för att kunna överraska mig.
Som idag, idag tränade vi det sista vi gjorde med dummys. Där hon först fick söka upp en dummy, som låg inne i skogen. Men hon skickades från ett fält cirka 100m från skogens börjans. 
Tre gånger och hon arbetsde fint i alla tre omgångar. 
Sedan på vägen tillbaka till bilen. Så tränade vi stanna, medan dummys kastades. 
All sitt(sitt-stanna) träning har verkligen gett ännu mer resultat.  Så jäkla nöjd med min lilla gråa :-) 

Nu till mina funderingar. 
Den 22 oktober börjar en uppfödar utbildning här i min hemstad. Jag funderar och funderar på om jag ska gå den denna omgång. 
Vet att nästa är inte förens nästa år vid denna tid. Så det är väldigt lång tid emellan varje gång. 
Så nu funderas det väldigt mycket här hemma om detta. Jag vill liksom bara ha det avklarat och eftersom jag ändå är sjukskriven så kan det ju passa nu när jag ändå inte har så mycket annat. 
David och jag ska prata om detta på torsdag när han kommer hem, så även han får vara med och bestämma lite. Vi vet ju dock att vill jag, så gör jag. 

Dock funderar jag på alla böcker man behöver ha, finns det någonstans man kan köpa uppfödarböckerna som ett bokpaket?
Vet att det har funnits på SKKs webbshop, men fann inte just bokpaketet idag. 
Så ge mig tips tack :-)

Atos, den perfekta hanen <3

Sedan har jag börjat lite smått kika på lite andra hundar. Uppfödare, kombinationer osv. Jag har redan ett tilltalsnamn bestämt, men rasen har jag inte bestämt mig för, när det är bestämt så ska jag leta mer seriöst. 
Just nu vill jag bara ha lite alternativ och  kolla på vissa raser. 
Vill klargöra att bara för stt jag kikar runt nu och vill redan ha koll nu, betyder set inte att en till hund kommer flytta in här. Akhela tog det 3(?!)år att finna :-P 
Nog fasiken var hon perfekt som bebis redan <3

Atos, Tia, Akhela 
Nu är det natten i detta hushåll. Imorgon är en ny dag för träning med vovvarna. 

///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: