justbeccca

Vi lever och kör på

Kategori: Hundar

Var 13 dagar(!!) senast jag var in och skrev något. 

Akhela och jag började rallylydnadsnybörjarkursen på klubben som startade förra måndagen. 
Idag var andra tillfället. Alltså det är så kul så jag vill inte sluta träna. 
Förra gången var Akhela ofokuserad, skulle nosa på allt, leka med alla och total sket i mig. 
Men idag, idag var hon helt perfekt. 
Hon visade verkligen sig från sin bästa sida. 
Vi fick mycket fin kritik både från instruktören och även från hjälpinstruktören. Vi är ett härligt gäng som några av oss har ambition att tävla, medan andra bara vill träna för att ha kul. 
Nästa tillfälle är på lördag förmiddag och jag längtar redan tills dess. 

Utöver detta så hade vi de två sista kurstillfällena på personspår cirkeln i helgen. 
Akhela fick delta på lördagens ängsspår, men då var hon inte alla fokuserad. Hon var mer besatt av Texas och Håkan än sitt egna spår. Men när hon väl tog sitt så arbetade hon fint. 

Söndagen delade jag och instruktören upp oss, så i ena änden av skogen fick de gå klövspår och hos mig i andra änden fick de testa på uppletanderutan. Akhela agerade visningshund och då var hon helt perfekt. Så hon kompenserade fint från lördagens sämsta deltagande på en kurs. 
Sedan levererade hon ju idag på kursen, så nu vet jag att hon är perfekt för mig. Man måste ha dåliga dagar så man vet vilka de bästa dagarna är. Hihi 

Imorgon tänkte jag åka ut till klubben och köra rallylydnad på dagen, medan det är ljust. 
Gå i skogen och fortsätta träna de små detaljerna :-) 
Sedan hörde jag att syster skulle baka lussebullar imorgon, så jag tänkte mig smita dit och nalla några nybakade bullar. 



Utöver detta så pågår planering inför klubbens julfest. Har börjat uppfödarutbildningen. 
Akhela är anmäld till den inoficiella utställningen på 4H-gården den 16/11. 
Försöker övertala husse att åka till Stockholmsmässan den 13-14 december och ställa Akhela den 14/12. 
I november är det L1:an på Studiefrämjandet och även instruktörsmöte den 19/11 inför vårens kurser. 
 
På nästa styrelsemöte ska vi bestäma även om kassan tillåter att två utbildar sig till instruktörer nästa år. 
Hoppas även på godkännande av inköp av viss utrustning till en hundsport, som jag fått allt utbildningsmaterial till. Bara utrustningen som saknas nu. 
Så håll tummarna för att vi har en bra kassa inför nästa år. 

Tänkte inte låta det gå så länge tills nästa uppdatering. 
Denna vecka borde alla i min grupp(uppfödarutbildningen) böcker komma så vi kan komma igång ordentligt. Vi har lagt upp träff varannan vecka och där emellan har vi en dag där vi diskuterar på vår hemliga FB-grupp. Vi har även lagt in våra mobil nr, så vi lätt kan få tag i varandra. 
Vi ska börja med anatomiboken och sedan kör vi juridikboken :-) 

Håller på med så mycket spännande och roliga saker nu, så livet känns ändå helt underbart.



///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: