justbeccca

En fundering är bestämd

Kategori: Hundar

Skrev för 11 dager sedan ett inlägg om funderingar. Nu är en bestämd. 
Jag ska gå uppfödar utbildningen i år. Äntligen få något kul att se fram emot, mera kunskap och trevliga träffar. 

De andra funderingarna om en till hund och vilken typ av hund. Den får vara tills den rätta kullen dyker upp. Men namn har jag redan en lång lista på :-P Så det är ju bara en hund som saknas. 
Jag kan tänka mig ett till Akhela eller Atos annars. Men de går ju inte. Akhelas mamma fick akut operera bort livmodern i våras och Atos. Hans föräldrar är numera gamla och han själv är kastrerad. Så jag får helt enkelt kanske till och med vänta tills dagen Akhela kan ha bebisar. Måste bara finna en hane, som har den arbetaviljen, fina linjer och eventuellt bra meriter, som passar utan helst någon inavelsgrad. De två hanarna jag hittat hittils är båda svenska fina hanar, men en finns i Kroatien och den andra är i år 12 år. Så nje, icke! 
Sitter ni på några heta tips på fina weimaraner hanar, tveka inte att skriva till mig då.
Vill även påpeka att eventuell valpkull på Akhela sker tidigast om två år. Vill att hon både ska växa klart och mogna, samt hinna tävla lite innan. 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: