justbeccca

Vi vann! :D

Kategori: Hundar

Akhela och jag var ju med och tävlade i Kennel Blåguls hösttävling. Jag valde att tävla om privatlektion, med Hanna. Då jag hört otroligt mycket bra om henne och jag vet att fler från min egna klubb åkt ned för att få träna för henne.
Många olika saker vi tränat/tränar på nu är faktiskt i grunden tips från Hanna, fast det gått via någon annan som utövat det i sin tur på sin egna hund och de olika sakerna vi tränat på har funkat perfekt på Akhela. Så därför kände jag att mer verktyg från just henne skulle passa oss perfekt. 
Och vi vann tävligen :D Kan ni förstå hur glad jag var i fredags när jag upptäckte detta?! 
Jag brukar ju liksom inte ha den turen att vinna sådant, men nu vann vi och det är verkligen något som är efterlängtat, välbehövligt och uppskattat. 
Så om någon helg i januari passar oss och henne så kommer Akhela och att åka ned. Jag har ju så grymt dåligt tålamod, så om jag kunde skulle jag åkt redan till helgen. Men alla mina helger fram till jul är bokade. Så då tar jag första bästa efter nyår :D 
 
Så den senaste månaden har jag lyckats haft turen med mig två gånger i tävlingar. 
Första tävlingen var ju tipspromenad på min gamla veterinärstation, där vann jag första pris- ett presentkort på 500kr. Eftersom jag inte har dem längre passade jag på att köpa saker till hundarna munvård, samt en flytande dummy. 
Andra är ju denna tävling, den var ju indelad i tre priser. Där man fick välja vilken av de priserna man tävlade om. Vi vann den vi tävlade i och vi kommer absolut ha nytta av det. 
 
Tack Kennel Blågul för att vi vann privatlektionen och får chansen att träna för dig på riktigt och inte genom andra :) 
///Becca
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: