justbeccca

Inofficiell utställning på 4H-Gården

Kategori: Hundar

Idag har vi vänstervarvat lite. Bra träning innan Stockholm den 14/12. 

Akhela fick HP, BIR och blev BIG 2. 
Med oss hem kom tre fina rosetter, som för tillfället bosatt sig på vitrinskåpet i vardagsrummet. Då rosett hållarna i sovrummet är fulla :-P 
Vi fick även med oss ett super fint kritikort, där Akhela bara får ett hav av beröm och även matte, "Välvisad"! 
Nu känner jag mig Reso för Stockholm. Jag vet vad jag pysslar med, Akhela har mognat och vårt samarbete har blivit såå otroligt mycket bättre. 

Vi fick även ett presentkort på Zoozoo.se på 75kr med hem, samt att vi råkade missa vår BIR vinst som är en ryggsäck. Men den tog goa Karin med åt mig, som jag ska få någon dag. 



Tyvärr är enbart denna utställning filmad, så inga bilder från ni denna gång. 
Men jag är super nöjd både med domare och med bedömningen. 
Ett stort plus är att domarna använde handsprit mellan varje hund. 
Visst det blir en jobbig lukt för hundarna. Men domarna var fullt medvetna om doften och tog inte för mycket på dem, de hundar som blev oroliga lämnade dem plats åt. 
Det enda jag kan säga negativt om är, katalogen, där de inte skrivit in ringfördelningen. Samt att de hade kunnat köpt engångshandskar på Jula för noll och inget och hundarna hade inte behövt den starka spritdoften. Men säger oavsett tummen upp för att de hade något som förhindrade minskad risk för sjukdomsspridning. Mer sånt bland domarna :-) 

Akhela nöjd, matte är otroligt nöjd ;-) 
///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: