justbeccca

Fotografering.. När går det överstyr?

Kategori: Iphone

Jag har inte förstått mig på detta med att varken fota när man tränar, vare sig det är en själv eller ett djur. 
Samma sak kommer till mat, man gör det så snyggt som möjligt för att få ett bra foto som sedan ska ut på sociala medier. 
Själv hinner jag varken fota min hundträning, då jag faktiskt tränar hunden och mig själv. Filma kan jag göra, men det är för eget bruk. Inte för att visa alla andra. I vissa fall delas det med. 
Samma sak med maten, visst någon enstaka gång när någon lagt upp maten snyggt åt mig kan jag fota. Men annars har jag så bråttom att äta så att ta ett kort för att visa alla att jag faktiskt äter känns väldigt meningslöst. 
Alla är vi olika och prioriterar olika. Min prioritering är mig själv, och inte behöva visa alla att jag faktiskt tränar eller äter. 

Sedan är det kul ibland när någon fotat åt en när man tränar, men för det mesta är man själv och då är filmning bättre. I alla fall när det kommer till träning av djur. 

Jag tycker att tränar man ett djur, så krävs all fokus på denna och inte på en kamera samtidigt. Jag har sett på många bloggar och fb-sidor där folk lägger upp bilder de tagit på sig själva från dagen träning. 
Menar en bild är inte någon större hjälp när det kommer till att utvärdera sitt träningspass. Där är ju filmningen viktigare. 

Här har ni anledningen till varför det knappt finns bilder på när vi tränar något över huvudtaget och de få gångerna det finns bild, så är det inte något som är taget under ett träningspass, utan en arrangerad fotografering eller i skogen bara så där på en promenad. 
Utställningsbilderna är tagna av personen som är med mig. Samtidigt som det filmas. 
Jag har alltså en film från varje utställning jag varit på. Detta är för stt utvärdera varje utställning själv. För för mig inne i ringen kan det kännas super bra och sedan när jag får se filmen så ser jag detaljer som jag kan ändra på. 
Så filmning av träning är viktigare för mig än att fota.. 

Hur är du som person? 
Fotat du varje träningspass, eller matbit? 
Om du gör detta, kan du förklara för mig varför? 
Jag förstår nämligen inte alls detta fenomen. 

//Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: