justbeccca

Inte många dagar kvar

Kategori: Hundar

Nu är det inte många dagar kvar innan det är dags för att vänstervarva lite och jag känner mig förberedd och jag tror Akhela känner sig så med. Eller ja senare idag kommer hon garanterat vara det, då hon ska bada idag och imorgon ska hon klippa klorna. Så hon är felfri tills på söndag :D 
 
På lördag förmiddag är det ringträning mellan 10-12, som Alexandra ska med på, sedan tänkte jag faktiskt bjuda henne på fika hemma. Som tack för att hon är är ängel i mitt liv. Alltid där och alltid redo(typ). 
 
Varför jag känner mig redo för söndagen är för de stora framstegen vi gjort i hanteringsträningen. I tisdags på träningen på klubben fick jag verkligen se hur mycket detta har gjort för både mig och Akhela. 
En tjej på klubben hjälpte mig i hanteringsträningen, hon har hjälpt mig tidigare. Så vi satte igång och allt gick lätt och smidigt, så pass att vi testade med att hon skulle titta tänderna och det fick hon! Akhela rörde sig inte alls, utan stod fint kvar. Vi testade två gånger till och alla gångerna gick det lika bra. Då avslutade vi, med mina klotögon och hakan hängandes, eller snarare släpandes i marken. 
Så nu kanske ni förstår varför jag känner mig mer än redo. OM det går såpass bra på både lördag och söndag, så ska jag absolut anmäla Akhela till den officiella i Västerås den 26-27 April. Fram tills söndag ska vi fortsätta enbart vår utställningsträning. Vem vet, jag kanske anmäler henne ändå, alltid roligare att träna när målet är bestämt. 
 
Om det inte blir utställningen i västerås, så åker jag nog på fågelhundsträning med uppfödaren. Men det lutar mer åt utställningen oavsett och har vi tur kommer fler kullsyskon då också :) 
 
Måste även berätta att träningarna med Akhela sedan fredags har varit skit roliga. Lite som att polletten trillat ned ordentligt. Så våra lydnadspass har varit jätte roliga de senaste dagarna. Idag hade hon dock vilodag, förutom utställningsträningen. Sedan tog hon mitt kontokort och klickade hem en bok under namnet: Fågelhundar: Dressyr och jakt. Så den borde dimpa ned i brevlådan vilken dag som helst. Ska bli kul att läsa mer ingående om fågelhundsträning och eventuellt lära sig en del också. 
Sedan ska vi eventuellt gå en kurs tillsammans med en på klubben som också har fågelhund som är två månader yngre än Akhela. 
Så detta ska bli så kul och spännande!

Nu är det dags för mera plugg. Har snart lämnat in halva kursens uppgifter. Bara två kvar då! Sedan är det ju självklart att vänta på återkoppling och betyg. Hoppas allt bara går smärtfritt! :P 
Avslutar med en lekbild från gårdagens lek i rastgården med Tia och Texas. Atos är ju fortfarande under koppel och 10 min promenader tvånget. 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: