justbeccca

En dag med regn

Kategori: Hundar

Jag och Akhela har kämpat en hel del med pallen, apporten och fotgåendet. 
Så idag när jag satt och skrev i träningsdagboken efter ett träningspass inne, bestämde jag mig att testa hur långt vi kommit.
Så jag packade ned koner, pallen och Apportblocket. 
Bytte om till träningskläderna och tog med Akhela ned till planen bakom husen. 
Riggade en Fotgående bana, där olika färger på konerna betydde höger eller vänster. Vi sket i alla stanna moment. 
Första omgången på banan, var Akhela lite ofokuserad. Men några tillrättavisningar så funkade alla andra helt utmärkt! Det enda vi ska träna nu på är, matte måste sluta prata så in i helvete med Akhela. 

Sedan tog vi pallen, med positionen. Funkade super! Så då la vi till apporten. 
Gjorde alltså en så kallad kedja och Akhela tog även detta felfritt! 
Så vi har alltså kommit en bra bit på vägen. 

Nu ska vi lägga mer fokus på utgångspositionen. Sedan ska vi lägga till allt i en enda lång kedja och se hur detta kommer se ut. Men jag är såå grymt nöjd över hennes prestation idag. Att jag kommer somna lycklig trots regn hela dagen lång. Det känns som det varit sol hela dagen lång i mitt sinne. 

Började även skriva Akhela träningsschema nu i veckan. Vilket vi har följt bra och detta kommer vi fortsätta med. Motivationen till träningen ligger just nu på topp. 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: