justbeccca

Några timmar i skogen med vänner

Kategori: Hundar

Idag spenderade Akhela och jag några timmar i skogen med vänner och vovvar. Vi var tre med hundar(sammanlagt 4vovvar) och ett barn. 
Vi gick promenad, där hundarna fick vara lösa och röja runt som de ville. Sedan la vi godispår. Akhela tog sitt super bra. Trots att vi bara gjort det en gång tidigare. Hon var inte riktigt nöjd när spåret var slut heller. Hehe vilket jag tycker tyder på att hon gillade det hon gjorde. Nästa gång får det bli ett längre ;-)

Sedan åkte vi längre upp i skogen, så vi hamnade bredvid Karlstads pistolskyttebana. Där tränade vi sök, som en rolig grej och fick även med skottträning. Ingen av hundarna var speciellt berörda av skotten, utan körde på sitt egna race. Super kul :-) 
Vi avslutade med en till promenad med massa lek och röj. 
Akhela har sovit hela eftermiddagen/kvällen förutom en kissrunda och hämta Atos och David i garaget. 

Passade även på att köpa nya koppel till hundarna. Jag gillar verkligen väktarkopplena. Älskar extra öglan nere vid haken. Slippa allt krångel med långt hängande koppel. Nu är det bara greppa tag när man vill ha hunden nära och allt går smidigt. 
Så nu har båda vovvarna ett varsitt sådant koppel. Dock i olika storlekar, då de bara hade en av varje med rätt hake. 

Letandet av sele till Akhela fortgår, dels behöver hon en till spårningen och även en till att kunna forsätta träna drag. Så vi måste ju faktiskt ha tag i en. 
Jag vill gärna ha björkis, då jag faktiskt trots krångliga storleksmodeller är nöjd med dessa. Atos passade perfekt på honom och han ligger på bra i den. Så jag hoppas jag finner en bra till Akhela. 

Imorgon är det dags för att återgå till det normala här hemma. David börjar jobba och vi andra får väl hitta på något i väntan på studier. Så ptja, inte helt till det normala. Men vi är en mindre om dagarna igen. 

///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: