justbeccca

Långis och träning

Kategori: Hundar

Lördagar och söndagar har blivit min ocj Akhelas dagar. Då David har med Atos ute hos svärmor medan han jobbar. 
Atos älskar att vara där, så därav den enkla anledningen till att han får följa med. Dels så får Atos sitt där ute, medan Akhela och jag kan hitta på vad som helst. 
Idag spenderade vi några timmar i skogen med lek, promenad och träning.
Vi har börjat träna in rundning av stolparoch  vad är inte mer perfekt än just ljusstolparna i elljusspåren? 
Planlöst och kul tyckte Akhela det var. Samtidigt hande vi knappt någon störning, så ja tror vi valde ett perfekt ställe att börja på. 
Egentligen var planen att träna mera drag(alltså grunderna) men Akhela har växt ur selen. Så vi måste köpa en ny innan vi kan fortsätta. Sååå typiskt, hon är mitt emellan allt just nu känns det som och det är drygt! 

Nu ligger Akhela och sover djupt i mitt knä i soffan medan jag njuter av en kopp kaffe och väntar på att klockan ska bli 18.00, för då börjar en mini dokumentär på SVT 2 som jag ska se. 

Ja i skogen så vandrade Akhela iväg in på en stig, jag visslade lite lätt och hon kom som ett skott, dock inte riktigt lärt sig de där med att bromsa. Men väl förbi mig i 190, så var det någon långt bort som sköt fyrverkerier, två skott. Vad tror ni pajjasen gör?! Jo hon som har hög fart uppe börjar studsa upp och ned i samma hastighet och skäller. Får stopp på sig själv och tittar på mig. Ungefär som: men ska du inte öppna då?! Hahaha 
Jag tror jag aldrig haft så roligt åt en hund som jag hade då. Hon hade verkligen noll koll överhuvudtaget. Haha 
Men det är första gången hon ger ens en reaktion. Så ja, det var ändå en bra reaktion ;-) 

///Becca 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Vem var det som visslade? Du eller vovven? ;)

    2014-01-06 | 11:05:27

Kommentera inlägget här: