justbeccca

Utställningar under våren

Kategori: Hundar

Nu är Akhela anmäld till två inofficiella utställningar under våren, ena är den 23 Mars här i stan och den andra är den 24 maj i Molkom. 
Där i emellan tänkte jag klämma in i april officiell utställning, vilket då betyder att vi har två alternativ eller ja tre. Men jag har inga planer på att åka till Sundsvall, lite långt.
Så den första är den 19-20 April i Stockholm, i Kista mässan. Anmälan går som tur är ut den 26 mars, så jag kan ju kolla hur vi står i träningen. 
Den andra utställningen är den 26-27 April i Västerås. Där anmälan går ut den 31/1, så även där hinner jag ju ställa ut i mars innan. Men nu är frågan, vilken ska man välja? En internationell eller bara en nationell? 
Vilken hade du valt?
Jag bor ju nu då också i Karlstad, vilket betyder cirka 30 mil till stockholm och cirka 20 mil till Västerås. 
Ska man göra bäst i att sova på hotell eller något sådant innan en sådan utsällning? Menar sist jag ställde ut var jag ju i Falkenberg, där jag sov hos mamma och Carro den helgen. 
 
Jag vill även gärna ha tips på bra storlekar och märken på en utställningsbur till Akhela. Hon kommer max bli 65cm i mankhöjd. Jag använder ju inte bur, inte ens i bilen. Utan där har ju vu grinar och avdelare. Så när det kommer till detta med bur är det en vetenskap för mig. 
 
Dela väldigt gärna med er av era erfarenheter och tips, det skulle jag uppskatta väldigt mycket :)
 
 
///Becca

Kommentarer


Kommentera inlägget här: