justbeccca

Planera är ett måste

Kategori: Iphone

Just nu befinner jag mig i ett sådant där tillstånd där allt måste planeras, i tid och nåde den som ändrar på planerna! 

Nej, men jag ogillar större överraskningar. Men inte om David skulle komma hem och säga att han köpt ett hus! Eller lite, för jag vet ju inte vad jag tycker om det. Haha!! 
Men just nu så är det något hundigt inplanerat minst en gång varje månad fram till maj. 
Först är den inofficiella utställning(23) här i stan i mars. 
Sedan i början april(5) är det mentaltestet.
I maj(4) är det en lydnadsdags kurs för Pia Albinsson. 
Dessutom funderar jag på att ställa ut Akhela på en officiell utställning i Kista den 18-19 april. 
Ally planeras noggrant och tränas noggrant, allt ska balanseras och stundvis känns det som tiden inte räcker till. 

Idag var det årsmöte på klubben, väldigt trevligt och kul att höra hur året varit. Även vad planerna är för 2014. Jag tror detta kommer bli toppen :-) 
Jag blev även i vald i styrelsen som Ledamot, så det ska bli ännu roligare att få vara en större del av klubben, hade varit ännu roligare om jag hade kunnat utbilda mig till någon form av instruktör och kunna bidra mer på det sättet. 
Men det kommer någon gång det med, denna termin är fokuset att bli klar med gymnasie kurserna och planera hösten, vem vet det kanske finns något sådant med räknat då. 

Nu över till Atos, som igår(tisdag) besökte sitt favorit ställe: veterinären. Då han under helgen slickat bort hund på sin pung och planen var att ringaoch  boka tid i måndags för kastrering, men icke! 
Väl inne hos veterinären konstaterades det snabbt att Atos har en kraftig infektion och en kraftig inflammation i hunden på pungen och att vi var både duktiga och hade tur att vi upptäckte det tidigt, då detta lätt klättrar högre upp, så som in i kulorna och upp i prostatan. Så nu äter Atos kortison i 13dagar och antiinflammatoriskt i 12 dagar. Om cirka 14 dagar ska vi på återbesök, den 11/3 klockan 13.30 och då kan vi eventuellt boka kastrerings tid. Så kort sagt vet Atos hur man behåller sina bollar i minst 14 dagar extra ;-) hahaha!! 
Det sköna nu är att han både äter och kan sova i lugn och ro. Det har han inte gjort på hela helgen och måndagen. Så det märks att både medicin och tratt hjälper. 

Jag ska skriva något bättre snart igen, men jag känner att tiden inte riktigt finns just nu. Har några saker jag vill skriva om, men som sagt, tid krävs då. 
Dock måste jag berätta för er om ett bra ställe att shoppa på, Teba.se beställde där igår två nya matskålar till Akhela. Och två leksaker(man måste handla för minst 250kr hos dom. Men noggrannheten de har vid leverans, i första mailet står det att om man inte hör någon inom 2 dagar ska man höra av sig till dom, och i andra mail står det att om inte leveransen kommit fram inom 4 dagar ska man höra av sig till dom. De tackar för att man beställt hos dom med ägarens namn och företaget. Jag fick en underbar känsla och dessutom beställde jag igår vid lunch och fick leveransen i morse vid 09.00! :-) Så jah har verkligen inget att klaga på, plus på det var skålarna super bra. Inte identiska med Atos, men nästan så gott som :-) 

Nu är det natten, eller jag lite kvällsläsning. 
///Becca


Kommentarer


Kommentera inlägget här: