justbeccca

Möte med andra hundar

Kategori: Hundar

Något jag verkligen inte förstår är detta med hundmöten. Där personen med två eller fler hundar ska flytta på sig för den med en hund. 
Innan Ollie eller Akhela kom in i vårt hem, flyttade alltid jag mig för dom med fler hundar än mig. Då jag har lättare att be min hund följa med mig, än personen med fler. Varför skulle jag vilja kanske skapa en konflikt med andra ägare ocj hundar? 
Ne, jag tror att jag aldrig kommer förstå det. 

Nu på våran promenad mötte jag just precis en sådan människa. Kvinnan hade en(!) rottis på sin vänstra sida och gick på högra sidan av gångvägen. Jag hade två hundar, en på var sin sida om mig och fickor högra sidan just för att jag hade gått hela gångvägen från början till slutet. 
Visst man ska enligt lydnads regler ha hund på vänster sida, även i trafiken. Men man ska absolut inte skrika till andra hundägare att de gör rätt, för de har sin hund på vänstra sidan, så du går flytta dig. 
Personen som skriker har ju ingen som helst aning om varför den andra ägaren har sina hundar på detta sätt, om det finns en anledning... 

Men jag flyttade på mig, trots att jag hade två hundar och det var glashalt! Så jag är helt enkelt bättre än henne. Svårare än så kan det inte vara, hon kan uppenbarligen inte kontrollera en hund. 

Hoppas jag inte möter henne igen. För nästa gång kommer jag explodera på henne. 
Jag lata kärring när jag gick förbi. Just för att hon fattade nog inte att hon faktiskt utsatte oss alla fem för något som kunde lika gärna ha gått käpprätt åt skogen. Tänk om jag hade halkat och tappat båda hundarna. Vad hade hon gjort då?! 
Och det jag störde mig mest på var hennes attityd! Man kan var trevlig, fråga om det år okej om andra ägaren flyttar på sig. 
 
Var bara tvungen att skriva av mig. Kände mig fruktansvärt irriterad, men jag hade i alla fall två snälla hundar som fint bara gick förbi. 

Nu ska vi packa oss in i bilen och åka till klubben och träna :-)
///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: