justbeccca

Foder tips tack!

Kategori: Hundar

Tack för alla tips igår :) Nu ska vi se vad som väljs, kom på att väljer jag Västerås får jag nog åka själv. Då David eventuellt ska på dop. Men då har i alla fall Atos en hundvakt :P haha
 
Nu till dagens problem. 
Ni alla vet ju att denna vinter/vår, sedan Januari har väldigt mycket hänt med Atos. Eller ja, vi har spenderat tid hos veterinären. 
Det jag verkligen märkt de senaste dagarna är hur liten han har blivit i kroppen. Han går nedåt i vikt och trots jag ökar maten så händer inget. Han har nästan dessutom sedan början på Januari inte kunnat träna normalt. Utan har fått enbart koppelpromenader och sprungit lös på helgerna(ensam) ute hos svärmor. Då han hade en muskelinflamation. 
Det nya är ju infektionen och inflamationen på hunden på kulorna, som nu gör att han inte riktigt går normalt. Men det är inte kostigt, han har ont i kulorna och antaglien gör det ont att stöta i dom när han går. Vilket det gör, då denna hanhund har STORA kulor. hehe 
Men mitt problem är ju att han minskar i vikt, ena medicinen ska göra honom mer hungrig och det känns inte som det. Jag har som sagt även ökat hans mat med nästan 100g per dag. Men det verkar inte heller hjälpa. Så nu går mina tankar till att byta foder. 
Som det är nu har vi Nordic SP+ färskfoder. 
Så min fråga är, har ni tips på bra foder? Jag kan själv kolla upp sammansättningarna, men har ni något ni är nöjda med? Nu vill jag inte ha tips på:
Nordic(Ökar inte i vikt)
VoH(Äter inte)
Iams(Tål inte)
Doggy(Äter inte)
Eukanuba(lamm och ris)
Sånt som säljs på Ica/Coop(tål inte, äter inte)
DÅ inget av dessa äter han. 
 
Så snälla tipsa mig om foder, för just nu står det still i mitt huvud och jag vet inte riktigt hur och vad jag ska göra. 
///Becca
 

Kommentarer

  • Ida säger:

    Jag är jättenöjd med Standardt Vild, har testat lite olika varianter ur deras sortiment och en rad andra fodren men Vild har verkligen gått hem! :D

    2014-02-28 | 17:27:36
    Bloggadress: http://idashundar.blogspot.se
  • Chelsea säger:

    Har du testat alla olika sortes VoH? Testa annars BRAVO, MUSH eller KLASS kanske om du vill fortsätta med färskfoder? Ris kan ges om man vill att hunden ska öka i vikt vet jag. Orijen och Acana som sägs vara bra men är inte så inne på torrfoder marknaden då jag själv enbart kör färskfoder + BARF. Läs på de olika hemsidorna för färskfoder så kanske du hitta något som passar, många hundar gillar variation så man kan ju blanda olika smaker och märken inom färskfoder! Vissa hundar äter bättre om det finns lite blod i maten (smakar och luktar ofta gott för hundar och finns i de flesta mataffärerna) alternativt blodpulver man kan köpa, men sen finns det ju såklart de hundar som inte gillar det!

    2014-02-28 | 17:35:10
    Bloggadress: http://www.quirkydogs.wordpress.com
  • Elsa säger:

    Acana och Orijen

    2014-03-01 | 08:28:55

Kommentera inlägget här: