justbeccca

Inköpsplaner

Kategori: Hundar

Spenderar just nu många timmar framför datorn, dels för att jag studerar men även inför alla inköpsplaner. Tro inte att de har med något annat än hund att göra. 
Först på listan står:
Jaktradio
En viss spray
En ny refelxväst till Atos
Ett täcke till Akhela
 
Sedan har vi den vanliga listan:
Två specifika böcker
Ny sele till Akhela
Nytt halsband och koppel till Akhela
Aktiveringsboll(en till)
Två nya sängar
Ny reflexväst till Akhela
Lite mer träningstillbehör 
osv
En otroligt bra bok jag läser just nu, fick låna den av några på klickerkursen. Kan starkt rekommendera denna!
 
Den vanliga listan kan bli lång om jag fortsätter skriva på den nu. Men den vanliga listan är alltså inte lika viktig som den första listan. Den första är det mer bråttom med än den vanliga listan. 
 
Tror jag funnit jaktradion med tillbehör, det enda som är nu är att den ska beställas hem och så. Men ska prata med pappa senare idag igen om detta. Det är inte liksom bara att trycka på köp och hoppas på det bästa. Lite mer invecklat än så är det. Jaktlaget använder sig av två olika märken och dessa två vet de funkar i denna skog, så det är väl smart om jag håller mig inom den ramen också. Ganska töligt att köpa något för några tusen och så funkar det inte när de ska användas. Ne, jag chansar inte denna gången i alla fall. 
 
Har även en ide på hur Atos reflexväst ska se ut, så nu letar jag efter en sådan. Jag vill inte bara köpa första bästa, utan det krävs mer eftertanke i allt. Rätt ska vara rätt. 
Sprayen som ska köpas är för min och Atos skull. Den kommer införskaffas och förhoppningsvis aldrig användas.
 
Lite obehagligt är det att vargen som attackerade Kvigan på Tranheims gård i Lördags, har synts till i området där vi ska jaga och där vi även är och spårar. Inte kontisgt att hundarna betede sig konstigt i lördags. Andra djur, hästar och hundar har betett sig konstigt denna veckan och i söndags syntes vargen till i området. Så det är lite obehagligt. 
Nog för att man tänker mycket på varg och vildsvin de senaste åren bara för att de blivit så närgångna och finns så nära inpå. Man måste försöka släppa lite på den delen för att kunna njuta av livet och hundägarskapet! 
 
///Becca

Kommentarer

  • Isabella säger:

    Jagar du själv ? Alltså har du jägarexamen ? Är du isåfall med i JAQT ? :)

    Svar: Nej, jag jagar inte än själv. Ska göra, men inte haft tiden att ta jägarexamen än. Hehe
    Becca

    2013-09-23 | 15:04:44
  • Isabella säger:

    Är du intresserad så ska jag hålla i jägarkurs nu i höst, i slutet av oktober . Säg till om du vill gå:) 0762134244

    Svar: Vart är denna kurs någonstans?
    Genom vilket företag/förening har denna kurs?
    Har du någon länk till information om den kursen?
    Becca

    2013-09-24 | 10:15:48

Kommentera inlägget här: