justbeccca

Apportträning med klicker

Kategori: Hundar

Ja som ni vet har ju jag i uppgift på klickercirkeln att lära Atos och Akhela apport. 
Idag skedde något jag faktiskt trott varit omöjligt. Atos tog apporten i munnen!! :-D 3minuters träning och han tog den om och om igen i munnen!! Vilken duktig hund jag har. Han är full av överraskningar. Hihi 

Akhela vet jag tar utan problem, hon ska bara inte gnaga på den. Vilket jag har sett tendenser till att hon vill göra. Men det kliar även i hennes tänder, så det är väl inte så konstigt. Men det beteendet ska bort, innan det ens finns. 


Men jag är så stolt över Atos, att han kunde något som han faktiskt inte alla velat göra så länge och han tyckte det var roligt också. Jag är sååå nöjd med mina två sötnosar. 


Älskar att vara hundägare, man slutar aldrig att överraskas :-D 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: