justbeccca

Första kurstillfället

Kategori: Hundar

Idag startade Akhelas valpcirkel på klubben. Såååå kul! Jag älskar att gå valpkurs för Viktoria.
Tycker om upplägget och att vi själva får även vara med och bestämma. 

Akhela fick träna på att öka intresset för andra hundar, en positiv inställning. Som jag ska fortsätta med nu och se om jag det någon skillnad. Stärka hennes självkänsla och ändra inställning till andra okända hundar. 

Så nu har jag lagt upp ett helt annat schema här hemma med promenader, träning osv. För att kunna ge Akhelaoch  även Atos den träningen de behöver, så ska de separeras några timmar om dagen. 
Så nu blir det inte så mycket lek i rastgården som vi haft. Akhela behöver träna minst fem dagar i veckan, med olika saker(utställning varje dag). 
Atos behöver komma i form ordentligt. Ska ge mig på cykeln imorgon och lära honom att den inte alla är farlig. Så vi kan sätta igång med att cykla igen. 

Kan skriva ut schemat eventuellt imorgon, om fler är nyfikna på hur vårt upplägg på träning ser ut.

Nu är det natten. Imorgon är en ny dag och en dag mindre till utställningen den 7dec. 

///Becca 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: